رویای ۵ هزار ساله کشاورزان به کمک سربازان محقق می‌شود؟

گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: کشاورز ایلامی مختار کرمی می‌گوید، «برای وام ۵ میلیونی باید ضامن شهری ببرم، ۴۰ هکتار زمین دارم که بانک قبول نمی‌کند»، این همه زمین کشاورزی به اندازه یک زیر پله دو متری برای بانک اعتبار ندارد چون سند رسمی ندارد.

سازمان امور اراضی کشور به تازگی می‌خواهد با همکاری سربازان،کارهای مربوط به کشاورزان را پیش ببرد.

سازمان امور اراضی کشور چهارمین مرحله جذب سرباز امریه‌ را فراخوان داده و مشمولان اعزامی ۱۴۰۲/۱۲/۰۱ که مدرک تحصیلی لیسانس به بالا در یکی از رشته‌های کشاورزی، کامپیوتر، حقوق، مخابرات، نقشه‌برداری یا جامعه‌شناسی دارند را جذب می‌کند.

متقاضیان واجد شرایط تا ۲۰ دیماه امسال فرصت دارند با مراجعه به وبگاه سازمان امور اراضی کشور به نشانی https://msr.laoi.ir نسبت به بارگذاری مدارک اقدام کنند.

امریه سربازی یکی از روش‌های گذراندن دوره خدمت نظام وظیفه است که شخص به جای پادگان‌ در سازمان‌ها یا وزارتخانه‌هایی که به خدمات تخصصی سربازان نیاز دارند خدمت می کنند، ۳۵ هزار سرباز امریه در کشور وجود دارد.

به گفته معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیش از ۱۹ میلیون هکتار سطح کل اراضی کشاورزی کشور است که ۵۸ درصد معادل ۱۱ میلیون هکتار هنوز سند ندارند، تهیه کروکی، نقشه‌برداری، کاداستر، ثبت زمین‌ها و صدور سند در سطح کل کشور کار پرحجمی است که تعداد کارمندان برای انجام این کار کافی نیست.

طبق اسناد، سابقه کشاو‌رزی در ایران به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10338

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: