ورود موتورسیکلت‌های برقی به ناوگان حمل و نقل تهران

سید محمدمهدی میرزایی قمی روز شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در حال برگزاری است، به خبرنگار ایرنا گفت: مرحله نخست طرح راه‌اندازی ایستگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران با نصب ۷۳ دستگاه شارژ در ۱۵ نقطه شهر تهران آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: این ایستگاه‌ها در پارکینگ‌ها، معابر عمومی، پایانه‌های عمومی جانمایی شده‌اند و در گام اول، پراکندگی این دستگاه‌ها برای سهولت شارژ موتور سیکلت برقی و تاکسی‌های برقی مدنظر قرار گرفته است.

میرزایی قمی با اشاره به داده‌های آخرین گزارش سیاهه انتشار در تهران، اظهار داشت: ۲۱.۳ درصد از سهم انتشار آلاینده‌های گازی و ۱۰.۱ سهم انتشار ذرات معلق ناشی از تردد موتورسیکلت‌ها است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: براساس آمار شماره‌گذاری پلیس، تا انتهای سال ۱۴۰۱ در حدود سه میلیون موتورسیکلت در تهران پلاک‌ شده است.

وی یادآور شد: حدود ۹۰ درصد موتورسیکلت‌های فعال در شهر تهران دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است و حدود ۷۶ درصد از این موتورسیکلت‌ها فرسوده است.

میرزایی قمی درباره میزان آلایندگی موتورسیکلت‌های کاربراتوری فعال در تهران گفت: موتورسیکلت‌های کابراتوری معادل ۱۰ موتورسیکلت انژکتوری نو آلایندگی دارند که این عدد معادل آلایندگی ۱۳ خودروی با استاندارد یورو ۵ است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره تامین منافع اقتصادی ناشی از کاهش آلایندگی موتورسیکلت کاربراتوری به موتور سیکلت برقی گفت: این موتورسیکلت‌ها معادل ۶۰۰ لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت خواهند داشت که عایدی سالیانه ناشی از کاهش مصرف سوخت و با برآورد کردن طول عمر ۱۲ ساله هر موتورسیکلت، ۵۳۰ میلیون تومان است.

میرزایی قمی خاطرنشان کرد: در صورتی که کل موتورسیکلت‌های فعال شهر تهران برقی شوند در روزهای آلوده سال به طور میانگین حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از غلظت ذرات معلق هوای در تماس با مردم کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، موضوع آلودگی هوا یکی از چالش های مهم پایتخت است که مدیریت شهری در دوران‌های مختلف تلاش داشتند که این مشکل را مهار کنند.

یکی از عوامل مهم مهار آلودگی هوا ورودی وسایل نقلیه برقی در تهران است که مدیریت شهری با کمک دولت در این دوره تلاش دارد تعداد قابل توجهی موتورسیکلت برقی به ناوگان اضافه کند و جلوی تردد بی‌شمار موتورسیکلت‌های فرسوده را بگیرد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=9966

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: