رونمایی از الگوی جدید آماده‌سازی قبور در «قطعه ۲۰۷ جدید»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س)، در راستای اصلاح و ساماندهی قطعات عمومی بهشت زهرا(س)، الگوی جدید و ابتکاری آماده‌سازی قبور و مناسب‌سازی قطعات عمومی؛ در بیست و هشتمین هفته از پویش «دوشنبه‌‌های تعالی» بهشت زهرا(س) در «قطعه ۲۰۷ جدید» با حضور مدیر عامل، معاونین و مدیران سازمان بهشت زهرا(س) رونمایی شد.

جواد تاجیک مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) در این مراسم گفت: رونمایی از قطعه ۲۰۷ جدید با ویژگی قاب آماده قبور و محوطه‌سازی قبل از خاکسپاری، یک الگوی ابتکاری برگرفته از تجربیات گذشته این سازمان در چینش قبر‌ها و نظم دهی به قطعات است و چنین الگویی تاکنون در سطح آرامستان‌های کشور اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه الگوی کامل‌تر ساماندهی قطعات در آرامستان بهشت زهرا(س) طی ماه‌های آینده در قطعه ۹۰ رونمایی خواهد شد، افزود: قطعات مختلف در آرامستان بهشت زهرا(س) باید از امکانات حداقلی برای برگزاری مراسم و زیارت اهل قبور برخوردار باشند و تامین این نیازها در طراحی قطعات آینده پیش‌بینی شده است.

تاجیک اظهار کرد: این طرح، بستری است که مردم و خانواده‌های متوفی را به ایجاد نظم و رعایت ضوابط مربوط به سنگ مزار دعوت می‌کند و شرایطی را فراهم می‌نماید تا خانواده‌ها در زمان خاکسپاری و زیارت اهل قبور بویژه در مواقع بارندگی با کمترین مشکل مواجه شوند. مضاف بر این با اجرای طرح مذکور، قطعات جدید از بعد زیبایی و نظافت، وضعیت بهتری نسبت به شرایط فعلی قطعات خواهند داشت.

تاجیک با بیان اینکه طراحی و تولید قاب جدید برای نظم‌دهی و مناسب‌سازی قبور قطعات عمومی در چارچوب ضوابط جدید «آئین‌نامه سنگ مزار» با ابتکار کارشناسان سازمان بهشت زهرا(س) صورت گرفته، اظهار کرد: الگوی ساماندهی قبور از سال آینده در آرامستان‌های جدید شهر تهران نیز اجرا می‌شود.

همچنین علی توکلی‌نژاد معاون فنی و عمران سازمان بهشت زهرا (س) در این مراسم گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان بهشت زهرا(س) احداث قبور و تأمین تسهیلات کافی جهت رفاه حال مراجعین بوده است. بر این اساس تلاش جهت دستیابی به بهترین روش‌های ساخت و نگهداری قبور در دستور کار این معاونت قرار گرفته و تلاش‌های متعددی جهت به حداقل رساندن بی‌نظمی و بی‌سامانی در سطح قطعات سازمان صورت گرفته است.

وی افزود: متأسفانه بدلیل نبود الگوی مناسب طی سال‌های اخیر عدم رعایت الزامات نصب سنگ مزار و شتاب مضاعف در روند تخلفات مربوطه، منجر به بروز عدم تناسب در ابعاد طولی و ارتفاعی سنگ‌های نصب شده و محدودیت‌های زیادی برای تردد داخل قطعات به ویژه برای معلولین و افراد مسن بوجود آورده است.

توکلی‌نژاد بیان کرد: قاب طراحی شده برای نصب سنگ مزار در قالب طرح جدید پس از بررسی‌های کارشناسی متعدد به مرحله تولید و نصب رسیده است و با اجرای این طرح و مناسب‌سازی بستر قطعات، تردد جانبازان، معلولین، ناتوانان جسمی، کهنسالان و تمام کسانی که در این قطعات تردد می‌کنند تسهیل می‌شود.

توکلی‌نژاد عنوان کرد: قاب طراحی شده برای نصب در قطعات به مش الیاف پلی پروپیلن مسلح شده که با استفاده از این الیاف ضمن افزایش مقاومت قاب‌ها از ترک خوردگی‌های آن‌ها در آینده جلوگیری خواهد شد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10340

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: