جای خالی مطالعات در طرح جدید جمع‌آوری پسماند تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: وقتی قرار است طرحی نو در شهر اجرا شود پشتوانه‌های علمی و مطالعاتی آن مهم است، من جای مطالعه را در طرح جدید جمع‌آوری پسماند در تهران خالی می‌بینم.

به گزارش ایسنا، ناصر امانی پیرو ارائه گزارش عملکرد سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، گفت: وقتی قرار است طرحی نو در شهر اجرا شود پشتوانه‌های علمی و مطالعاتی آن مهم است، من جای مطالعه را در طرح جدید خالی می‌بینم. در اطراف حرم امام رضا (ع) با آن همه زائر شما یک زباله نمی‌بینید، شهرداری مشهد از چه مکانیزمی استفاده می‌کند که آنقدر شهر تمیز است؟ ما یکبار مدیران شهری را به مشهد بردیم تا از تجربیات آنها استفاده کنند، لازم نیست ما سراغ شهرهای خارجی برویم، نمونه‌های خوبی در داخل داریم.

وی با اشاره به  مشارکت مردم گفت: مشارکت مردم فقط از طریق منتفع شدن مردم از سود تفکیک زباله میسر خواهد شد. از طریق طرح«نوماند» و اپلیکیشن «شهرزاد» این موضوع را داریم. اما از ۱۷۰ هزار پلاک در منطقه ۸، ۷۰۰ نفر عضو شدند و در تهران فقط ۱۰ هزار نفر عضو شدند که باید مشخص شود چگونه تبلیغ می‌شود. به اضافه اینکه در طرح جدید جمع‌آوری پسماند گفته می‌شود الزامی درباره تعداد نیرو وجود ندارد، می‌خواهی یک نیرو بیاور یا ۱۰۰ نیرو. من در ناحیه این موضوع را بررسی کردم که سبب عدم توجه به نظافت معابر و کوچه‌های فرعی شده است.

امانی ادامه داد: محدود کردن تعداد پیمانکار و گسترده شدن جغرافیای حضورشان ضمن اینکه محاسنی دارد معایبی هم دارد و  قدرت مانور شهرداری در زمان بحران تقلیل می‌دهد.  مناطق و نواحی شهرداری را از مهم‌ترین مسوولیت‌شان که نظافت شهر است، سلب مسوولیت کرده است. آیا اعمال نظر ۲۵ درصدی مناطق نظارت کافی را برای‌شان فراهم می‌کند؟ آیا حقیقت دارد که تنها یک پیمانکار در تهران فعال است و مابقی پیمانکاران زیر مجموعه او هستند؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10579

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: