مربی اسبق تیم ملی فوتبال بانوان: تصمیم فدراسیون برای مربیان چند شغله درست بود

مریم حسن‌زاده روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره چند شغله بودن مربیان باشگاهی و تیم ملی بانوان، اظهار داشت: در این مدت مریم منظمی نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال تصمیم درستی گرفت و اعلام کرد که مربیان رده ملی یا حضور در تیم ملی یا تیم باشگاهی، یک کدام را انتخاب کنند. این تصمیم فدراسیون کمک خوبی برای فوتبال بانوان بود. در چهار سال اخیر مربیان دلسرد شده بودند که شاید نتوانند به فوتبال بانوان کمکی کنند؛ اما این ظرفیت را داشتند که به تیم ملی کمک کنند.

وی افزود: همه رده‌های فوتبال بانوان اردوهای خودشان را برگزار می‌کنند. چیزی که اهمیت دارد برگزاری دیدارهای دوستانه خوب برای تیم ملی است. چون دختران ما دیدارهای دوستانه کمی دارند و نمی‌توانند در مسابقات مختلف بین‌المللی به مرحله بعد صعود کنند. تا ۱۰ دیدار دوستانه برون مرزی در همه رده‌ها در یکسال در نظر نگیریم، تیم ملی نمی‌تواند ارتقا یابد. هر سال تیم ملی فوتبال بانوان تنها در بازی‌های رسمی حضور می‌یابد و بدون دیدار دوستانه راهی رقابت‌ها می‌شود، در حالی که رقیبان ما بازی‌های دوستانه زیادی دارند و این موضوع کار دختران ایران را سخت می‌کند.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال بانوان عنوان کرد: تیم زیر سال ۱۶ این ماه اعزام دارد و اگر بتوانند یک بازی دوستانه انجام دهند می‌توانند آمادگی بهتری در زمین بازی داشته باشند. چون رده‌های سنی تغییر می‌کند تا دختران رده‌های پایه بخواهند خود را با آن رده تطبیق دهند باید وارد رده بالاتر شوند و در نتیجه بازی‌های سخت‌تری را تجربه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید برنامه مدونی برای هر رده از تیم ملی فوتبال بانوان در نظر بگیریم تا شاهد رشد آنها باشیم. با برنامه کوتاه مدت نمی‌توانیم نتیجه قابل قبولی بگیریم. دیدارهای دوستانه تاثیر زیادی روی عملکرد دختران می‌گذارد. چون اردوها کوتاه مدت است و حضور مربیان هم یکساله نیست، آنها تصور می‌کنند که ثابت نیستند و نمی‌توانند برنامه یکساله‌ای برای تیم ملی بدهند.

حسن‌زاده گفت: اگر سرمربی یکساله قرارداد ببندد حداقل با ارائه برنامه یکساله می‌تواند درخواست ۱۰ بازی دوستانه بدهد که اگر تعدادی از این دیدارها هم محقق شود باز هم موثر خواهد بود. چون تیم ملی فوتبال بانوان ایران در رنکینگ جهانی در رده‌های بالا نیست، کشورهای دیگر راغب نیستند تا با ما بازی کنند. فدراسیون باید خودش هزینه کند؛ اما وضعیت مالی و بودجه‌ خوب نیست و فدراسیون سخت‌تر این برنامه‌ها را انجام می‌دهد. امیدوارم بتوانیم با همکاری مسئولان دیدارهای خوبی با تیم‌های ملی روسیه و چین داشته باشیم.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=9970

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: