داورزنی: با اعزام نشدن دختران والیبالیست به هانگژو در حق شان اجحاف شد

داورزنی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی در خصوص عدم اعزام دختران والیبالیست کشورمان به بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: تصمیم خوبی گرفته نشد. در مسیر رشد و ارتقای سطح والیبال و سایر رشته هایی که خانم ها حضور دارند، نباید به بهانه اینکه می‌خواهیم کیفی بفرستیم، تیم اعزام نکنیم. تمام تلاشمان این بوده که بین دختران انگیزه ایجاد کنیم تا به این رشته‌ها بپردازند.

وی افزود: ۵۰ درصد جمعیت کشور ما را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. وقتی شرایطی برای رشد دختران فراهم می‌کنیم، باید هزینه بدهیم تا در این مسیر رشد کنند. همه باید کمک کنیم. مسابقات بازی های آسیایی جزو تورنمنت هایی که انگیزه زیادی برای ورزشکاران ایجاد می کند. حتی ورزشکاری که در دوران راهنمایی فعالیت دارد، وقتی بداند این رشته به بازی های آسیایی ختم می شود، انگیزه بیشتری پیدا می‌کند.

داورزنی گفت: در مقطعی مصوب می‌کنیم تیم‌ها و رشته‌ها به بازی‌های آسیایی بروند. خود این موضوع باعث می‌شود همه بازیکنان، مربیان و فدراسیون، با انگیزه‌تر کار کنند. بعد یک ماه مانده به اعزام اعلام می‌کنیم نه، می‌خواهیم کیفی اعزام کنیم. فرآیند اینطور تصمیم گیری‌ها غلط است و باید اصلاح شود.

وی در مورد اینکه آیا کمیته ملی المپیک مانع از اعزام شده یا وزارت ورزش، گفت: نه، دوستان گفتند ستاد بازی‌ها این کار را انجام داده، ستاد هم متشکل از کمیته و وزارت ورزش است. با این نوع تصمیم گیری‌ها موافق نیستیم. اگر قرار بود نروند همان اول می‌گفتید رشته‌هایی که روی سکو نمی‌روند را اعزام نمی‌کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال در خصوص اینکه نگاه کیفی به بحث بانوان وجود ندارد، عنوان کرد: در جلسه ستاد سال قبل که سجادی تازه وزیر شده بود، بحث‌های مختلی مطرح شد. هندبال، والیبال و بسکتبال از خودشان دفاع کردند. قرار بر این شد تیم دخترانشان شرکت کند. حداقل به والیبال قول دادند این اتفاق بیفتد. در سال گذشته والیبال دختران ما در ۴ رده سنی فعال بودند. انگیزه زیادی هم داشتند که بعد از ۵۰ سال در بازی‌های آسیایی شرکت کنند. موضوع نتیجه گرفتن نیست. این مسابقات به تیم نوجوانان، زیر۱۶ و زیر ۱۹ سال من انگیزه بیشتری می‌دهد تا بتوانند به سطح خوب والیبال آسیا برسند. ما در آسیا ۵-۴ قدرت خوب داریم.

داورزنی تصریح کرد: طبیعی است که شرایط مسابقه دادن دختران ما با این تیم‌ها یکی نیست. باید تلاش بیشتری داشته باشند تا عملکرد بهتری داشته باشند. این انگیزه را در آن‌ها ایجاد کردیم. اردو و بازی تدارکاتی خوب هم مهیا کردیم و در مسیر هم رویدادهای زیادی داریم که باید شرکت کنیم بعد ناگهان اعلام می‌کنند که می‌خواهیم کیفی اعزام کنیم. در حق دختران ما و رشته‌های دیگر جفا شد. نباید این اتفاق بیفتد. حتی من گفتم اگر مشکل مالی دارید خودمان تامین می‌کنیم. گفتند می‌خواهیم کیفی بفرستیم.

وی در مورد اینکه آیا بحث معافیت سربازان منتفی شده، گفت: نه، جوانان دوره گذشته هم که معاف شدند با دستور فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری بود. این دوره هم در حال تلاش هستیم تا موافقت ایشان را بگیریم. ستاد کل نیروهای مسلح هم پیگیر است. بر اساس قوانین و مقررات تیم‌های اول تا سوم قهرمانی بزرگسالان جهان، قهرمانی بازی‌های آسیای معاف می‌شوند. در خصوص جوانان که ۲۰۱۹ قهرمان و معاف شدند دستور رهبری بود که این دوره هم تلاش می‌کنیم دستور ایشان را بگیریم.

داورزنی در خصوص رفتن سجادی و حضور هاشمی در وزارت ورزش، اظهار داشت: به سجادی خسته نباشید می‌گویم. تلاش‌هایی را انجام داد. اتفاق خوبی برای او در پروازی که با هلی کوپتر داشت نیفتاد. احمدی یکی از زخمت کشان ورزش را از دست دادیم. به جمعی از مدیران ورزش از جمله سجادی هم صدمه وارد شد. شرایط جسمانی او طوریست که باید بیشتر مراقب خودش باشد. درخواست کرد از رئیس جمهور و شرایط خودش را توضیح داد.

وی افزود: هم وزارت ورزش و هم کمیته ملی المپیک شرایط خاصی دارند. نیاز است حجم حضور و فعالیت‌ها بیشتر باشد. سجادی ترجیح داد این فضا برای فرد دیگری باشد تا بیشتر وقت بگذارد. از طرفی هم سلامتی‌اش به خطر افتاده بود. به هاشمی تبریک می‌گویم. از مدیران و زحمتکشان ورزش کشور است. سابقه و تجربه خوبی هم دارد که به ادامه مسیر ورزش کشور کمک می‌کند.

داورزنی در خصوص بازدید از دریاچه ورزشگاه آزادی، گفت: تقریبا سال ۵۶ در این دریاچه برای اولین بار اسکی کردم. بعد از ان هم به دفعات این کار را انجام دادم. الان خیلی غصه‌ام گرفت که دیدم آب پایین رفته است و برای قایقرانی مشکل ساز شده است. برای موفقیت در مسابقات باید از یکسال قبل توجه می‌شد. کمیته ملی المپیک و هیات اجرایی انجام دادند تا منابع را افزایش بدهند و بیشتر کمک کنند. به شوخی هم می‌گوییم سهرابیان از ادبیات تهاجمی در جلسات مختلف استفاده می‌کند تا مشکلات این رشته حل شود.

وی افزود: اکثر رشته‌هایی که عازم هانگژو هستند در بخش اردوها و کارهای تدارکاتی مشکل دارند. منابع وزارت ورزش و کمیته محدود است. شاهد این هستم که خود فدراسیون‌ها تلاش می‌کنند خارج از منابع دولت، منابعی تامین کنند تا کارهایشان را انجام بدهند. اعزام‌ها و اردوها هزینه‌های سرسام آوری دارند. با توجه به نرخ دلار انصافا کمرشکن است ولی شاهد این هستم که سهرابیان خوب کار می‌کند. فکر می‌کنم در بحث تامین آب، شرکت توسعه مشکل چاه‌های آب اینجا را حل کند. اینکه بخواهند با تانکر آب بیاورند و در دریاچه بریزند، نمادین است! اگر بتوانند مشکل چاه‌های اینجا را حل کنند می‌توان در آینده مساله‌اش را حل کرد.

داورزنی گفت: البته جاهایی را داریم که اعلام آمادگی هم کرده‌اند. مثل دریاچه زریبال، یا در گرمی و اردبیل، در بعضی سدها امکانش نیست اما خیلی از دریاچه‌ها و سدهای خاکی این امکان را فراهم می‌کند. مثلا سد دز می‌تواند کمک کند اما اینها مُسَکن است. اعزام به روسیه برای اردوی تدارکاتی، دیر هست اما باز کاری است که به شرایط قایقران‌ها کمک می‌کند. شاهد این بوده‌ام که به خاطر کمبود ۲۰۰ متر طول پیست همیشه مشکل داشتند. امیدوارم روزی این مشکل حل شود تا بتاونند طبق استانداردها کار کنند. ما هم در کمیته ملی المپیک و هیات اجرایی هرکاری از دستمان بربیاید انجام می‌دهیم که بعضی از مشکلات حل شوند.

وی ادامه داد: نکته‌ای که خانم ملایی گفت را حتما پیگیری می‌کنیم. نکته‌ای درباره غذا این روزها مطرح می‌شود. باید بگویم که موضوع غذا در حوزه اختیارات روسای فدراسیون‌هاست. روسای فدراسیون همه عضو هیات اجرایی هستند و ما در خصوص غذا دخالت مستقیم نمی‌کنیم. تنها جایی که دخالت داریم در رویدادهاست. در المپیک موضوع غذا با شخص بنده است. در بازی‌های آسیایی هم همین طور. صبح با آقای خسروی‌وفا حرف زدم؛ او هم ناراحت بود. مجموعه آزادی را بازدید کردم. منابع خوبی در اختیار دارند و نباید وضعیت غذا به این شکل باشد. در اکثر فدراسیون‌ها این طور نیست. می‌دانم کشتی، والیبال و تکواندو این طور نیست چون این موضوع را بررسی کردیم. برهی از رشته‌ها این مشکلات را دارند. از ۲ ماه آینده یک گروهی در مرکز نظارت می‌گذاریم. کاروان ما که راهی شد غذای بچه‌ها را کنترل کنند. شاید مجبور باشیم برای غذا جداگانه پول بدهیم. ای کار را هم می‌کنیم. آقای بیرانوند اینجاست و به شما قول می‌دهم این کار را انجام دهیم. غذا را تا ۲ ماه دیگر با کمک فدراسیون پزشکی کنترل می‌کنیم. تمام ۳۰ رشته‌ای که با ما می‌آیند پول غذا را ما می‌دهیم و فدراسیون پزشکی هم مراقبت کند.

هاشمی در خصوص پاداش و مالیات که مهسا جاور مطرح کرد، گفت: ما انتظار داریم حضور کیومرث هاشمی که سرپرست وزارتخانه شد موضوع پاداش و مالیات را در دولت حل کند. ما می‌خواستیم مراسم بدرقه را داشته باشیم تا دولت پاداش مدال‌آوران را بدهد و انگیزه آنها بالا برود اما دست ما نیست. کاری که کردیم اینکه پاداش پای سکو را ۱۵ هزار دلار به قیمت روز تصویب کردیم و ما مالیات آن را پرداخت می‌کنیم. دبیر کل کمیته ملی المپیک یادآور شد: اگر کاروان ما در هانگژو ۳۵۰ ورزشکار و همراه دارد شاید با پشتیبانی به ۵۰۰ نفر برسد اما یک دهم اعضای کاروان قایقرانی هستند. کاری که سهرابیان در طول این چند سال انجام داد کار بزرگی است که بگوید مدال‌ها ۲ رقمی می‌شود. برخی روسای فدراسیون‌ها حتی این جمله را نمی‌توانند بگویند. کمیته هفته آینده قرار است پرداخت دیگری داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه در پرداخت‌ها ۲ موضوع مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: اینکه روسای فدراسیون‌ها یک عددی را برای ورزشکاران در نظر بگیرند تا وقتی به مسابقه می‌روند دغدغه خانواده نداشته باشند. موضوع دیگر غذاست که در نامه خواهیم نوشت تا دغدغه ورزشکاران کمتر شود. شک ندارم با برنامه ریزی بهتر می‌توان مشکلات را حل کرد تا کاروان ۳۵۰ نفره ما با دست پر برگردد البته هزاران مشکل دیگر داریم که اینجا قابل بحث نیست.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=9815

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: