پرستاران: ۲ سال گذشت و ما هنوز منتظر فوق‌العاده خاص هستیم

خبرگزاری فارس؛ فارس من: موضوع «برقراری فوق‌العاده خاص کادر سلامت» مطالبه‌ای است که بارها توسط مخاطبان سامانه تعاملی فارس من به ثبت رسیده و تاکنون بیش از ۱۵۰۰۰ نفر از آنها حمایت کرده‌اند. آقای محمدحسین دلسوز رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری رشت که سردبیر یکی از این پویش‌هاست در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: «موضوع “طرح فوق‌العاده خاص” علاوه بر آیین نامه مؤسسات هیئت امنایی، در قانون سازمان اداری استخدامی نیز آمده است که کارکنان حوزه سلامت و درمان وزارت بهداشت نیز مشمول این قانون می‌شوند»

بر اساس بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، فوق‌العاده ویژه به حداکثر ۲۵ درصد از مشاغل مورد عمل هر یک از دستگاه‌های اجرایی قابل پرداخت است. محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری در آذرماه سال ۱۴۰۰ از موافقت رئیس جمهور با طرح فوق‌العاده برای کادر درمان خبر داده بود. ولی سردبیر پویش‌ ادعا می‌کند: «به دلیل عدم تأمین بودجه، این طرح تاکنون توسط سازمان برنامه و بودجه اجرایی نشده است. در بسیاری از سازمان‌ها و مؤسسات این طرح در حال اجرا شدن است همانند پزشکی قانونی درصورتی‌که این طرح برای کادر درمان که همواره در مشقت و سختی کار هستند تاکنون اجرایی نشده است.»

بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت در آبان ماه ۱۴۰۱ گفته بود «در زمینه فوق‌العاده خاص کادر سلامت، وزارت بهداشت آخرین نظرات اصلاحی و پیشنهاد خود را در قالب بسته مجددا تقدیم دولت کرده و امیدواریم در بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شود‌.» اما ردیف بودجه مستقلی به این امر اختصاص نیافت.

دلسوز با بیان اینکه بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس در تلاش برای جذب کادر درمان هستند، افزود: «ما باید کادر درمان خودمان را در هر شرایطی حفظ کنیم زیرا هنگام مواجهه با هر رخداد و یا حادثه‌ای به این کادر دلسوز نیازمند می‌شویم. در ایام کرونا همگی به خاطر داریم که اعضای کادر سلامت برای حفظ مردم جامعه از جانشان گذشتند.»

وی با اشاره به کمبود نیرو در بیمارستان‌های رشت، بیان کرد: «برخی از پرستاران نیز که در ایام کرونا در بیمارستان‌ها بودند به دلایل مختلفی جذب نشدند درصورتیکه باید با این کمبود نیرو جذب آنها زودتر انجام شود تا از این طریق مشکل شیفت کاری پرستاران که شناور است و ثبات خاصی ندارد مرتفع شود.»

در خصوص بحث کمبود پرستاران، پویش‌های دیگری نیز توسط مخاطبان سامانه فارس من به ثبت رسیده است. سردبیر یکی از این پویش‌ها که خود همسر یکی از پرستاران است در خصوص کمبود نیرو به خبرنگار فارس گفته بود «در بعضی موارد، با توجه به کمبود پرستار، همسرم ۱۶ تا ۲۰ ساعت در بیمارستان مانده است. در نقطه مقابل، به دلیل نامنظم بودن شیفت‌ها گاهی اوقات مجبور به مرخصی اجباری شده است که همین امر سبب کاهش حقوق و مرخصی‌هایش شده است.»

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=9819

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: