هزینه سفر عراق و سوریه اعلام شد

سازمان حج و زیارت هزینه سفرهای کاروانی به عتبات عراق و سوریه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از ظرفیت‌سازی برای اعزام ۴۷ هزار زائر در قالب کاروان‌های زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت در سفرهای زمینی و هوایی به عتبات عالیات در مهرماه خبر داده شد.

حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت در این‌باره گفت: تاکنون ۲۷ هزار نفر برای عتبات ثبت‌نام کرده و وجه واریز کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه درحال حاضر ۳۳ شرکت مجری در زمینه اعزام زائر به عتبات عالیات عراق فعال هستند و هشت شرکت به دلیل نداشتن شرایط تطبیقی حذف شده‌اند، اظهار کرد: هم‌اکنون سفر عتبات بر مبنای شش شب و هفت شب طول سفر به صورت زمینی از مبدأ تهران، از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تا هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

به گفته معاون سازمان حج و زیارت، هزینه اعزام هوایی از مبدأ تهران به عتبات عالیات عراق نیز از ۱۳ تا ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

او افزود:‌ هزینه این سفر بنا به هتل محل اسکان متغیر داست و برای استان‌های مرزی نیز بسته‌های دو شب و سه شب تعریف شده است.

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت همچنین از آخرین اقدامات برای افزایش اعزام‌ها به سوریه گزارشی داد و گفت: درحال حاضر در قالب کاروان‌های زیارتی با هزینه ۱۳ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان، هفته‌ای یک پرواز به مقصد دمشق انجام می‌شود و تلاش داریم که تعداد پروازها افزایش یابد.

هزینه سفر عراق و سوریه اعلام شد

در این نشست، سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز بر لزوم همکاری سازمان هواپیمایی کشوری برای افزایش پروازها از طریق شرکت‌های هواپیمایی به سوریه تاکید کرد و گفت: این آمادگی در سازمان حج برای افزایش اعزام زائران وجود دارد.

او همچنین با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در حوزه‌های تأمین ارز و پرواز برای از سرگیری سفرهای عمره، گفت: با توجه به نیاز جامعه و زائران، بسته‌های متنوعی برای این سفرها درحال تعریف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز گفت: مجموعه فعالیت‌های اجرایی و فرهنگی در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای از سرگیری سفرهای عمره نهایی شود تا با مشخص شدن وضعیت ارز و هواپیمایی، کاروان‌بندی زائران به تعویق نیفتد.

او بار دیگر بر لزوم پیگیری مطالبات مربوط به دو حج ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از طرف‌های عربستانی تاکید کرد و از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که کارگروهی در این ارتباط تشکیل شود و حتما از طریق وزیر حج و عمره عربستان پیگیری لازم انجام شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: این حق زائر است و ما به عنوان مدافع حقوق زائر از کشور میزبان که خود را خادم ضیوف‌الرحمان معرفی می‌کند انتظار داریم به استیفای حقوق زائر کمک کند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10130

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: