ترافیک مهر ساعت کاری را شناور می‌کند؟

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، کمتر از ۲ ماه تا بازگشایی مدارس باقی مانده است. مدیران از همین حالا درخواست شناورسازی ساعات فعالیت مدارس و ادارات را داده‌اند. جلال بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران می‌گوید: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از مهر ترافیک را ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می دهد و بهترین راهکار در زمینه کنترل ترافیک ، شناورسازی ساعات کار ادارات و مدارس است و قطعا این اقدام می‌تواند ترافیک را تا ۴۰ درصد در ابتدای مهر کاهش دهد.
دولت باید در زمینه شناورسازی ساعات کار تصمیم گیری کند/تخفیف به دانش آموزان و دانشجویان برای استفاده از حمل ونقل عمومی

بر اساس این گزارش، شناورسازی در حقیقت به این معناست که ساعات کار ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس همه در یک زمان نباشد؛ لذا پیشنهاداتی از سوی شهرداری تهران مطرح و به فرمانداری پس از بررسی ابعاد مختلف ارائه می شود تا دولت در این زمینه تصمیم گیری کند.

دانش‌آموزان و دانشجویان در این ایام بهتر است از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند؛ به همین دلیل مدیریت شهری درنظر دارد با اخذ مجوزهای لازم تخفیفات بیشتری برای استفاده دانش‌آموزان از مترو و اتوبوس درنظر بگیرد و شهرداری بناست همه امکانات و تجهیزات خود را برای اول مهرماه آماده کند.
راه کار کنترل ترافیک مهر/از خرید اتوبوس تا اورهال مترو

به منظور کاهش پیک ترافیک مهر، شناور شدن ساعت کاری ادارات و سازمان‌ها می تواند ترافیک آموزشی را تا حدودی کنترل کند. در سالهای گذشته هم ساعات کاری متغیر شد؛ تا بتوانند ترافیک مهرماه را کنترل کنند.

یکی از راهکارها برای کنترل ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی است که البته برای این امر باید تمام دستگاه‌های مربوطه ورود کنند. با همه این موضوعات، شهرداری تهران چند ماهی است که برای خرید اتوبوس، اورهال ناوگان مترو و… اقداماتی انجام داده تا در ابتدای مهر تا حدودی مشکلات برطرف شود.

توقف دوبله و ایجاد راهبندان مقابل مدارس

در روزهای ابتدایی مهر برخی خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند تا خودشان فرزندانشان را به مدرسه ببرند؛ توقف جلوی مدارس باعث راهبندان و ترافیک می شود و بهتر است والدین از سرویس مدارس استفاده کنند. تشویق شهروندان به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و هدایت سفرهای غیرضروری بعد از ساعت‌های اوج ترافیک ضروری است. شهروندان باید برای وضعیت ترافیک فوق‌العاده مهرماه خود را آماده و همکاری کنند و تا جایی که امکان دارد از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در مهر/پلیس: منتظر جواب استانداری برای شناورسازی هستیم

شهرداری تهران برای کاهش ترافیک در روزهای ابتدایی مهر تدابیری اندیشیده است. ستاد مهر تشکیل و هرکدام از دستگاه ها در این زمینه باید به و ظایف خود عمل کنند. ۲ ماه مانده به بازگشایی مدارس، مدیران درخواست شناورسازی ساعات کاری ادارات و مدارس را داده‌اند. رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرد در مهرماه حدود ۳۰ درصد ترافیک اضافه می‌شود و امسال هم درخواست داشتیم که شناورسازی انجام و منتظر جواب استانداری هستیم.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=9723

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: