معاینه فنی پرتابل از درب منزل در تهران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، شادی مالکی در مراسم افتتاح ۸ واحد سیار معاینه فنی خودروهای سبک شهر تهران، گفت: پایش خودروها در بخش آلایندگی از مباحث فنی مهم معاینه فنی است.

وی ادامه داد: بر اساس تأکید شهردار تهران ارائه خدمات باکیفیت در شهر باید سرلوحه تمام کارها قرار گیرد؛ ما هم در حوزه زیرساختی اقداماتی را آغاز کرده‌ایم.

مالکی به اینترنتی شدن مراکز و تغییر در نحوه پذیرش شهروندان اشاره کرد و گفت:‌ این موضوع تأثیر بسیار خوبی داشته است یکی از مشکلات در مراکز معاینه فنی ایجاد صف‌های طولانی بود که با این روش این مشکل حل و فصل شد.

به گفته وی، افزایش ساعت کار مراکز از دیگر راهکارهای رفع مشکلات بود و در برخی مراکز ما ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌کنیم.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در بخش دیگری سخنانش به ایجاد تعمیرگاه اختصاصی بانوان اشاره کرد و گفت: علاوه بر ارائه خدمات مناسب به بانوان زمینه اشتغال بانوانی که در این حوزه متخصص بودن هم فراهم شد.

وی با تأکید بر این موضوع که در ماه گذشته خط مختص بانوان برای معاینه فنی راه‌اندازی شد، گفت: در مراد امسال هم خط ویژه آقایان راه‌اندازی می‌شود.

مالکی در خصوص برنامه‌های معاینه فنی خودرو، گفت: در ۶ ماهه دوم سال جاری نصب جدید معاینه فنی پرتابل که از در منزل ارائه خدمات به شهروندان را امکانپذیر می‌کند انجام خواهد شد. این خط صرفا در تهران ارائه خدمات دارد.

مالکی همچنین از افتتاح ۸ واحد سیار معاینه فنی خودرو در تهران خبر داد و گفت: امروز در مناطق یک، ۲، ۴ و ۱۱، ۸ خط به خطوط قبلی معاینه فنی اضافه می‌شود.

حدود ۷۰ یا ۸۰ سال سابقه آلودگی هوا در تهران رقم کمی نیست

همچنین در ادامه مراسم سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه تهران ۲ معضل ترافیک و آلودگی هوا را دارد، گفت: حدود ۷۰ یا ۸۰ سال سابقه آلودگی هوا در تهران رقم کمی نیست.

به اعتقاد حمیدی، اگر می‌خواهیم در قانون هوای پاک یا کشور برای آلودگی هوا چاره‌جویی کنیم باید تهران را متفاوت ببینیم؛ قانون هوای پاک برای همه شهرها قانون کلی قلمداد می‌شود در حالیکه باید برای تهران با توجه به شرایط آن نگاه متفاوت تری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از خودروها معاینه فنی خود را خارج از تهران می‌گیرند، گفت: این در شرایطی است که می‌دانیم سختگیری‌ها در تهران بیشتر است.

حمیدی به موضوع آلودگی هوا و ترافیک اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا و میزان مرگ و میر آن ثابت شده و شرایط به گونه‌ای پیشرفته که واقعا تهران شرایط مناسب برای زندگی را در این حوزه ندارد.

۸۰ درصد آلایندگی ها از وسایل نقلیه سواری است

در ادامه مراسم مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران گفت: یکی از موضوعات در تشخیص آلایندگی ها معاینه فنی است و می تواند در کاهش آلودگی هوا تاثیر داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد آلایندگی ها از وسایل نقلیه سواری است، گفت: هرچقدر معاینه فنی دقیق تر صورت گیرد، می توان نسبت به کاهش آلاینده ها اقدام کرد. ما در حوزه آلودگی هوا امیدی به بهبود نداریم گرچه شهرداری تمام تلاش خود را می کند. سایر دستگاه های متولی در جهت مقابله با آلودگی هوا مانند وزارت نیرو، وزارتخانه‌های نفت و صمت باید پیش قدم این کار باشند.

پیرهادی با اشاره به اینکه وزارت نیرو وظیفه خود را در حوزه کاهش آلایندگی ها انجام نمی دهد، گفت: این در حالی است که در فصل زمستان کمی دورتر از تهران اجازه مازوت سوزی به نیروگاه ها را می دهند.

وی ادامه داد: میلیون ها موتورسیکلت در تهران فرسوده است و دستگاه هایی که در دولت قبل مجوز تولید کاربراتوری گرفتند، اکنون مقصر آلودگی هستند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=9724

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: