تشکری‌هاشمی: هیأت چینی تا یک ماه آینده به ایران می‌آید

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، در پاسخ به این پرسش که قرار است چه زمان هیات چینی در ایران برای بستن جزئیات قراردادهای فیمابین ایران و چین شرکت کند، گفت: قرار است بین یک هفته تا یک ماه آینده این هیات چینی در ایران حضور یابند تا در خصوص جزئیات قراردادها مذاکره شود.

وی ادامه داد: در سفری که به چین داشتیم، قرارداد ۷۹۱ واگن نهایی شد و اجرای آن آغاز شد، ‌اما یکسری تفاهم نامه‌ها داشتیم که باید آنها هم به مرحله قرارداد برسد.

به گفته تشکری هاشمی قرار است یک هیات چینی ظرف یک ماه آینده در ایران حضور یافته و در خصوص جزئیات قراردادها بحث و مذاکره شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا دو معضل اساسی شهر تهران است، گفت: باید حمل و نقل عمومی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توسعه دهیم. در سفری که به چین داشتیم، در خصوص ورود واگن، اتوبوس، تاکسی برقی، موتورسیکلت برقی و… مذاکراتی صورت گرفت. اگر بتوانیم حمل و نقل عمومی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توسعه دهیم، قطعا آلودگی و ترافیک کمتر می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های جدید به تهران از حدود یک سال آینده آغاز می‌شود و قطعا این واگن‌ها می‌تواند مشکل ازدحام جمعیت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کم و همچینن سرفاصله قطارها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کم کند. در سال جاری ما بودجه خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای حمل و نقل در نظر گرفته‌ایم و توسعه حمل و نقل عمومی جزو اولویت‌های مدیریت شهری است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10223

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: