در سینما و تئاتر چه خبر است؟

خبرهای از پیش تولید چند تئاتر، تولید انیمیشن و ….از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

انیمیشن سینمایی «رویاشهر» جدیدترین اثر مرکز انیمیشن سوره به مرحله پس تولید رسید.

به گزارش ایسنا، همزمان با روز جهانی انیمیشن، نخستین خبر از انیمیشن سینمایی «رویاشهر» جدیدترین اثر مرکز انیمیشن سوره به تهیه‌کنندگی مصطفی حسن‌آبادی و نویسندگی و کارگردانی محسن عنایتی منتشر شد.

این انیمیشن پس از ٢ سال از آغاز فرایند طراحی و تولید، به تازگی وارد فاز پس‌تولید شده و مراحل فنی آن در حال انجام است. به‌طور همزمان از لوگوی رسمی این انیمیشن سینمایی نیز رونمایی به عمل آمد. پس از اکران موفق انیمیشن سینمایی «لوپتو» که در شرایط کم رونقی سینماها توانست به فروش خوبی دست پیدا کند و همچنین کسب جوایز «مسافری از گانورا» در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان که به زودی راهی اکران خواهد شد.

«رویاشهر» سومین اثر مرکز انیمیشن سوره است که برای حضور احتمالی در جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد. این اثر که تولید آن پس از انیمیشن «بنیامین» توسط شرکت آینده‌نگار آغاز شد، در رویداد رویازی ارائه و جزو تولیدات سازمان سینمایی سوره قرار گرفت که بعدتر معاونت فرهنگی شهرداری تهران و مجتمع مهوا نیز در روند تولید، از آن حمایت کردند. انیمیشن سینمایی «رویاشهر» داستان ماجراجویانه پسربچه‌ای به نام آرات است که تصمیم دارد قهرمان رویاشهر شود. این اثر نگاهی به آینده دارد.

جزئیات بیشتر از این پروژه به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

***

روایت نخستین سایه باز ایران در مستند«خیال باز»

فیلم مستند «خیال باز» به نویسندگی و کارگردانی تینا میرکریمی پس از پشت سر گذاشتن مراحل فنی آماده حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی شد.

«خیال باز» روایتی است از زندگی شخصی و هنری استاد حسن طاهری‌زاده یکی از هنرمندان نام آشنای هنر نمایش، سایه بازی که به «خیال بازی» نیز مشهور است. او نخستین هنرمند ایرانی است که روش هنر سایه بازی با انگشتان دست را خلق کرد و با تکیه بر هنر بداهه‌گویی و طنز پردازی ذاتی خود موفق شد در ذهن و قلب مردم اصفهان، ایران و حتی دیگر کشورهای دنیا ماندگار شود.

تینا میرکریمی نویسنده و کارگردان این اثر سال‌هاست به عنوان گوینده و گزارشگر رادیو مشغول به کار است. او از سال ۱۳۹۲ به عنوان پژوهشگر، فعالیت خود را در سینمای مستند آغاز کرد و از سال ۱۳۹۹ به فیلم‌سازی مستقل روی آورد. «از سروستان تا اقیانوس» نخستین فیلم مستند او با محوریت زندگی و تلاش‌های یکی از زنان دریانورد ایرانی بود و«خیال باز» دومین تجربه‌ی کارگردانی اوست که برای حضور در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی آماده شده است.

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از: تهیه کننده، نویسنده و کارگردان: تینا میرکریمی، تدوین: علیرضا اسلامی، تصویر: علیرضا اسلامی/علی شیلاندری، طراحی و ترکیب صدا: مهرداد جلوخانی، اصلاح رنگ و نور: حسن نجفی‌منش، مشاور فیلم‌نامه: سهیلا خدادادی، مشاور رسانه‌: سمیرا افتخاری.

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

«خبری از او نیست» جواد مولانیا به صحنه می‌آید

جواد مولانیا، بازیگر و کارگردان تئاتر، نمایش «خبری از او نیست» را در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه می‌برد.

جواد مولانیا که پیش‌ از این نمایش‌های «سوتفاهم»، «آمادئوس»، «هوراشیو» و «دن‌کیشوت» را اجرا کرده است، قصد دارد نمایشی جدید را در آذر سال جاری روی صحنه ببرد. جدیدترین نمایش مولانیا با عنوان «خبری از او نیست» اثری روانشناسانه درباره‌ زندگی است.

این اثر قرار است در بلک‌باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب اجرا شود.

در خلاصه‌ی داستان «خبری از او نیست» چنین آمده است: «زن و شوهری با دوستان‌شان شامی دوستانه ترتیب می‌دهند، در خلال این مهمانی مسایلی بازگو می‌شود که دیگران از شنیدنش شوکه می‌شوند … .» اطلاعات مربوط به بازیگران و عوامل «خبری از او نیست» متعاقبا اعلام می‌شود.

***

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

«فردریک» پس از ۵ سال دوری به تئاتر شهر می‌آید

حمیدرضا نعیمی قصد دارد در آذر سال جاری نمایش «فردریک» را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرد.

به گزارش مشاور رسانه‌ای نمایش، سال ۱۳۹۸ گروه تئاتر «شایا» به سرپرستی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی به سراغ نمایشنامه‌ زیبای «فردریک» اثر اریک امانوئل اشمیت با ترجمه‌ شهلا حائری رفت و این اثر را برای اجرا به مجموعه تئاتر شهر پیشنهاد داد. در آن مقطع زمانی با موافقت مسئولان وقت مجموعه تئاتر شهر، تمرین‌های «فردریک» با حضور فرهاد آییش و امیرحسین رستمی و اعضای همیشگی گروه تئاتر «شایا» آغاز و پس از ۷۰ روز تمرین مجوز اجرای نمایش کسب شد.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود «فردریک» بعد از اجرای نمایش «قهوه قجری» به کارگردانی زنده‌یاد آتیلا پسیانی روی صحنه سالن اصلی تئاتر شهر برود که به دلیل شیوع ویروس کرونا این امر میسر نشد. این توقفِ اجباری پنج‌سال به طول ‌انجامید تا بالاخره در آذر سال ۱۴۰۲ نمایش «فردریک» با تغییراتی در عوامل روی صحنه برود.

طبق گفته حمیدرضا نعیمی این اجرا در طراحی کارگردانی، بازی‌ها، موسیقی، طراحی لباس، طراحی حرکت و پوستر و همین‌طور در عوامل کارگردانی تغییراتی داشته است و قطعاً نسبت به اجرای پنج سال پیش کامل‌تر و متفاوت‌تر است.

«فردریک» سرگذشت ستاره‌ بازیگری تئاتر بولوار در پاریس و فرانسه‌ قرن نوزدهم است. فردریک لومتر، بازیگری افسانه‌ای است که تمام نقش‌ها و ژانرها را آزموده است. او میلی سیری‌ناپذیر برای بازیگری دارد. از لذاتِ زندگی چیزی نیست که تجربه نکرده باشد اما چند ماهی است که در میان تماشاگران متوجه دو چشمِ میشی‌رنگ می‌شود که در تاریکی فضای سالنِ نمایش هم‌چون چشمانِ گربه می‌درخشند و این سرآغازِ نمایشنامه‌ شورانگیزِ اریک امانوئل اشمیت است.

حمیدرضا نعیمی پیش از این اجرای آثاری چون «فاوست»، «درخشش در ساعت مقرر»، «سقراط»، «شرق دور شرق نزدیک»، «ترور»، «شوایک» و «ریچارد سوم» را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. به زودی اطلاعات مربوط به بازیگران و عوامل این اثر نمایشی منتشر می‌شود.

عکس از محمدصادق زرجویان است.

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

کارگردان فیلم «کت چرمی» به سراغ «سیزده به در» رفت

حسین میرزامحمدی کارگردان فیلم سینمایی «کت چرمی»، نمایش «سیزده به در» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌برد.

به گزارش مشاور رسانه‌ای، سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر از ۱۴ آبان میزبان نمایش «سیزه به در» نوشته محمود احدی‌نیا می‌شود که با کارگردانی حسین میرزامحمدی روی صحنه می‌رود.

احدی‌نیا پیش از این نگارش نمایشنامه «خاک سفید» را بر عهده داشته که با کارگردانی محمدرضا هلال‌زاده در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه رفت و نامزد دریافت جایزه نمایشنامه‌نویسی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد.

میرزامحمدی پیش از ساخت چند فیلم کوتاه و مستند و همچنین فیلم سینمایی «کت چرمی» را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

«کت چرمی» در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در ۹ بخش بهترین طراحی صحنه، بهترین تدوین، بهترین فیلم‌برداری، بهترین فیلم‌نامه، بهترین نقش مکمل زن، بهترین نقش اول مرد، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین فیلم‌اول نامزد شد و سیمرغ بهترین نقش مکمل زن را دریافت کند.

این کارگردان قصد دارد در جدیدترین تجربه خود، نمایش «سیزده به در» را با موضوعی اجتماعی و با تهیه‌کنندگی سعید خانی، تهیه‌کننده سینما و مدیرعامل شرکت پخش «خانه فیلم» روی صحنه ببرد.

خانی چندی پیش تهیه‌کنندگی نمایش «خوشدلان» به کارگردانی پریزاد سیف را بر عهده داشت که با حضور بازیگرانی چون سعید پورصمیمی، مسعود کرامتی، بهرام ابراهیمی، الهام پاوه‌نژاد، رضا مولایی، از جمله آثار موفق و پرمخاطب تماشاخانه ایرانشهر در سال ۱۴۰۲ شد.

پیش‌فروش بلیت «سیزده به در» از طریق سایت تیوال آغاز شده است. به زودی اطلاعات مربوط به بازیگران و عوامل این اثر نمایشی منتشر می‌شود.

سام کبودوند و مهدیه نساج در «اولئانا»

سام کبودوند و مهدیه نساج به‌عنوان بازیگران نمایشنامه‌خوانی «اولئانا» معرفی شدند.

سام کبودوند و مهدیه نساج بازیگران نمایشنامه‌خوانی «اولئانا» به‌ نویسندگی دیوید ممت با ترجمه علی‌اکبر علیزاد و کارگردانی ویدابابالو به‌زودی در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «در بازی قدرت چه کسی پیروز خواهد شد؟» «اولئانا»، دومین تجربه ویدا بابالو پس از نمایشنامه‌خوانی «متولد زمستان امسال» است.

ویدا بابالو، دانش‌آموخته کارشناسی‌ارشد ادبیات فارسی است که فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه نویسندگی، سردبیری، تهیه‌کنندگی و برنامه‌سازی از سال ۱۳۸۷ در صدا و سیما آغاز کرده است. تاکنون دو کتاب «زبان زنان» و نمایشنامه «متولد زمستان امسال» به قلم این هنرمند در زمینه پژوهش و نمایشنامه‌نویسی روانه بازار کتاب شده است. او در سال ۱۴۰۰، نمایشنامه «متولد زمستان امسال» را به بهانه انتشار در قالب نمایشنامه‌خوانی با بازی هنرمندان رادیو چون نازنین مهیمنی، مسعود خواجه‌وند، شیرین سپهراد و پویان مقدم در تماشاخانه مهرگان کارگردانی کرد.

اطلاعات تکمیلی نمایشنامه‌خوانی «اولئانا» به‌زودی منتشر خواهد شد.

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

اجرای «ساعت صفر» در عمارت ارغوان

نمایش « ساعت صفر » کاری از مهدی اصغریان از ۱۴ آبان در عمارت ارغوان سالن شماره ۲ روی صحنه می رود.

به گزارش روابط عمومی نمایش «ساعت صفر »، این اجرا بر اساس نمایشنامه مهمانسرای دو دنیا اثر اریک امانوئل اشمیت ، با شیوه و نگاهی متفاوت به کارگردانی مهدی اصغریان در عمارت ارغوان اجرا می‌شود.

نمایش داستان امیر است ، جوانی که در یک تصادف رانندگی به شدت از ناحیه سر آسیب دیده در یک لامکان و در ساعت صفر به همراه چند نفر دیگر از انسان‌ها به دلایل مختلف در حالت اغما یعنی بین مرگ و زندگی منتظرند تا تکلیف سرنوشتشان مشخص گردد. در این میان امیر به یک حقیقت عظیمی به نام عشق پی می‌برد که هرگز به آن توجهی نداشته است.

مهدی ‌اصغریان ، رامین ‌عبداللهی، کیمیا علیزاده، مریم ‌حبیبی، میثم ‌حیدری، حسین اکبری، فاطمه سامانی، مژده فراهانی، باران ‌جلال ‌زاده ، مائده پسندیده، سارینا ‌گودرزی، هلیا جولایی مقدم در این اجرا به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین سارینا گودرزی و کیمیا علیزاده دستیار کارگردان، رامین عبداللهی امور هماهنگی، هلیا جولایی مقدم منشی صحنه ، میثم حیدری طراح پوستر و گرافیک و مهدی سربازی روابط عمومی این اجرا را برعهده دارد. نمایش « ساعت صفر » به مدت ۸۰ دقیقه از ۱۴ تا ۲۵ آبان در عمارت ارغوان سالن شماره ۲ اجرا می‌شود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

نمایش دیگری از خالق لانچر۵
نمایش «اسفرود بی‌دم» نوشته پویا سعیدی و کار فرشید روشنی روی صحنه می‌رود.

پویا سعیدی پیش از این با نمایش «لانچر ۵» به عنوان جوانی مستعد در تئاتر، خود را معرفی کرده است.

نمایش «اسفرود بی‌دم» که با کارگردانی فرشید روشنی و همراهی پویا سعیدی به عنوان نویسنده و مشاورکارگردان به صحنه می‌رود، تلاشی نو برای ارتباط با طیف گسترده مخاطبان خواهد بود.

داستان این نمایش از یک شکل موسیقایی تبعیت می‌کند و درچند موومان مستقل و به هم پیوسته روایت می‌شود و در خلاصه داستان آن آمده است:

«… وقتی سوژه‌ی یک مستندساز چموشی می‌کند، زنی نمی‌پذیرد این غریبه‌ی مزاحم شوهرش است، بازجویی نمی‌خواهد توسط همکارش بازجویی شود، نویسنده‌ای نمی‌تواند مرگش را با ماشین تایپش بنویسد و استندآپ کمدینی نمی‌تواند از جا بلند شود، تقابل آغاز می‌شود. بی‌خبر از این که همیشه حریف بزرگ‌تری وجود دارد. کسی به اسمِ «یارو ارّه برقیه».

پویا نوروزی سازنده موسیقی لانچر ۵ موسیقی تازه‌ای را کار کرده و ترانه‌هایی با صدای مجید عبدالهی اجرا خواهد شد.
تهیه کننده «اسفرود بی دم» ، جلیل اکبری صحت است.

پایان مراحل فنی فیلم کوتاه سرکوب

مراحل فنی فیلم کوتاه «سرکوب» به پایان رسید.

به گزارش مشاور رسانه‌ای، همزمان با پایان مراحل فنی فیلم کوتاه «سرکوب» به نویسندگی و کارگردانی علی بیگدلی و تهیه کنندگی نوشین حقیقی و پیام مرادی، پخش بین المللی فیلم جهت حضور در جشنواره‌های معتبر جهانی آغاز شد.

پیام مرادی، هانیه سجاد و زهرا بخت باز در این اثر ایفای نقش خواهند کرد.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «سرکوب» آمده است: دختری مبتلا به سندروم داون، بر خلاف خواسته خانواده‌اش از خانه خارج می‌شود و اتفاقاتی برایش رخ خواهد داد.

از دیگر عوامل این اثر هنری می‌توان به تدوینگر و صدا گذاری: یوسف بخشایش؛ مدیر فیلمبرداری: امید مهدوی؛ دستیار کارگردان و برنامه ریز: مریم صابر؛ چهره پرداز: مبین رشیدی؛ مدیرتولید: کیانا مرادی؛ طراح متن: شروین حیدری تبار؛ طراح لباس: فاطمه آرامش؛ طراح صحنه: اشکان مشرفی؛ دستیار صحنه:حمیدرضا شعبانی؛ مشاور کارگردان: محسن شفیعی، شروین حیدری تبار؛ دستیار اول فیلمبرداری: علیرضا سجادی؛ دستیار دوم فیلمبرداری: ایمان والاپور؛ پشتیبانی فنی: محسن اسدی؛ طراح پوستر: مهرداد احمدی؛ صدا بردار: مهران اهمدی؛ منشی صحنه: الهه خزائی؛ عکاس: آرزو انواریان؛ مدیر روابط عمومی: حامی حسینی؛ مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق سیادت؛ مدیر تدارکات: حمیدرضا شعبانی؛ تیزر: یوسف بخشایش اشاره کرد.

رایگان شدن تماشای محتوای پلتفرم «دیجیتون»

همزمان با روز جهانی انمیشن در تاریخ ۲۸ اکتبر، پلتفرم «دیجیتون» استفاده از تمام محتواهای اختصاصی کودکان را در این روز رایگان کرد.

به گزارش روابط عمومی پلتفرم «دیجیتون»،۲۸ اکتبر سال ۲۰۰۲ به پیشنهاد انجمن بین المللی فیلم انیمیشن (ASIFA) روز جهانی انیمیشن نامگذاری شد.

به همین مناسبت پلتفرم دیجیتون که سکوی نمایش اختصاصی آثار ویژه کودکان است، تماشای بیش از دو هزار عنوان انیمیشن و ۵۰۰ هزار دقیقه محتوای اختصاصی کودکان را امروز رایگان اعلام کرد.

مخاطبان علاقه مند به ویژه کودکان می توانند برای استفاده رایگان از محتواهای اختصاصی این پلتفرم به آدرس: www.digitoon.tv مراجعه کنند.

آمارهایی از بخش بین الملل هفدهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»

در بخش بین الملل هفدهمین جشنواره «سینما حقیقت» امسال ۱۸۳۹ فیلم از ۱۱۳ کشور متقاضی حضور بوده‌اند.

در میان این آثار ۷۰ درصد مستندها کوتاه است. مستندهای بلند ۲۲/۶ درصد و مستندهای نیمه بلند ۶/۸ درصد این آمار را تشکیل می دهند. از میان فیلمسازان متقاضی حضور در این دوره، ۸۱۱ فیلمساز زن و ۱۰۲۸ فیلمساز مرد حضور دارند.

هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» آذرماه ۱۴۰۲ با دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10197

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: