جزئیات ارائه خدمات در گرمخانه‌های مناطق ۲۲گانه پایتخت

احمد احمدی صدر، رئیس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص ظرفیت مددسرا (گرمخانه‌های) تهران،گفت: در دوره ششم مدیریت شهری، ظرفیت مددسراهای پایتخت با افزایش ۱۰۰ درصدی در مناطق ۲۲گانه، به ظرفیتی ۱۸۵۰ نفری رسیده که در شرایط اضطرار توانایی اسکان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را نیز دارد و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت رسانی به مددجویان هستند.

وی با تاکید بر اینکه مشاهده «افراد بی‌سرپرست و کارتن خواب» در شهر موجب نارضایتی شهروندان می‌شود و نیازمند رسیدگی است، افزود: شهروندان می‌توانند، از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ حضور این قشر آسیب‌دیده در محله‌های مختلف را گزارش کنند تا از طریق «گشت‌های حامی شهر» سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران این افراد به مددسراها منتقل شوند.

رئیس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: در آستانه فصل پاییز با نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش احتمالی میزان بارندگی‌ها، سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در نظر دارد طبق برنامه‌ریزی‌ با جدیت مضاعفی نسبت به سنوات قبل، افراد در راه مانده، بی سرپناه ها و کارتن خواب ها را ساماندهی کند تا این افراد دچار آسیب‌های اجتماعی، شب‌های سرد را در خیابانها سپری نکنند.

وی با بیان اینکه ۱۵ گرمخانه ویژه آقایان در مناطق یک، سه، چهار، پنج، شش، نه، یازده (۲ گرمخانه)، دوازده، چهارده، هفده، هجده، نوزده، بیست و بیست و یک، ظرفیت پذیرش یک هزار و ۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها را دارند، یادآور شد: همچنین در منطقه ۱۶ نیز یک گرمخانه در شرف احداث است تا در زمستان ۱۴۰۲ خدمت رسانی به افراد آسیب دیده اجتماعی، شکل اجرایی به خود بگیرد.

به گفته صدر در مناطق پنج، هشت، دوازده و بیست و دو نیز گرمخانه‌های ویژه بانوان مشغول به ارائه خدمات هستند که با ظرفیت ۳۵۰ نفری، زنان آسیب دیده اجتماعی در پایتخت را ساماندهی کنند.

رئیس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های مدیریت سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، ظرفیت این گرمخانه‌ها در شرایط اضطرار افزایش می‌یابد و قابلیت میزبانی تا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز دارند.

وی در مورد خدماتی که در گرمخانه‌ها ارائه می‌شود، تصریح کرد: در گرمخانه‌های شهرداری تهران، خدمات هتلینگ، بهداشتی، درمانی، مددکاری، روانشناختی و مشاوره با اسکان موقت متعادین متجاهر و کارتن خواب‌ها صورت می‌گیرد.

در حال حاضر حدود ۴۰ الی ۴۵ گشت حامی شهر در مناطق ۲۲گانه به صورت شبانه روزی در حال تردد هستند تا در صورت مشاهده افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب آنها را به مددسراها انتقال دهند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10045

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: