ضرورت کاهش هزینه های کاردرمانی و توانبخشی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدمهدی ناصحی با اشاره به اینکه توجه به کاردرمانی در بحث سالمندی یکی از ضروریات امروز جامعه است گفت: کاردرمانی یکی از رشته ها و حرفه های مهم در نظام سلامت برای جامعه و مردم است، این رشته با هدف به حداکثر رساندن استقلال و مشارکت فرد در جامعه در حال خدمت رسانی به طیف وسیعی از افراد با انواع اختلالات جسمی، ذهنی و روانی اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه توجه به نکات خاصی در این زمینه بسیار کمک کننده است، افزود: باید بتوان فارغ التحصیلان توانمندی را در این حوزه تحویل جامعه دهیم.

وی تاکید کرد: امروزه کاردرمانی در نظام سلامت، با رویکردهای نوین از جمله تکنولوژی توانبخشی و فن آوری های به روز در خط اول توانبخشی پس از افدمات پزشکی اولیه قراردارد و با پرورش کارشناسان بالینی و اعضا هیات علمی مجرب گام های ارزشمندی درجهت خدمت به جامعه هدف بر می دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه کاردرمانی نگین نظام توانبخشی کشور است گفت: پوشش ۶ کد خدمتی کاردرمانی با تعرفه ۷۰ درصد با توجه به نوع مالکیت (خصوصی، دولتی، خیریه و عمومی غیردولتی) برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی، پوشش ۲ کد خدمتی کاردرمانی برای افراد دارای اتیسم، پوشش خدمات کاردرمانی از محل صندوق بیماران خاص، صعب العلاج و نادر شامل بیماری های (اس ام ای، بال پروانه ای، ام اس، بیماری های متابولیک، سرطان، سکته مغزی، ضایعه نخاعی، بیماری های مزمن روانی، موکوپلی ساکاریدوز، اتیسم و دیستروفی دوشن) از اقدامات بیمه سلامت در این حوزه است.

وی گفت: باید بتوان هزینه های مربوط به کاردرمانی و توانبخشی را تا حد ممکن برای مردم کاهش داده و خدمات بیشتری را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

ناصحی افزود: درحال حاضر ۳۲۱ مرکز کاردرمانی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت ایران هستند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10158

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: