وزیر کشور: متولی ساماندهی تاکسی های اینترنتی شهرداری ها هستند

به گزارش خبرنگار فارس،احمد وحیدی وزیر کشور درحاشیه برگزاری دومین رویداد بین‌المللی نمایشگاهی ایران قوی که در مصلای تهران برگزار شد ، گفت: مخاطرات متعددی در کشور رخ می‌دهد مانند زلزله، سیل و فرونشست و ریزگردها؛ اینها مسائل و مشکلاتی است که در سطوح مختلف رخ می دهد. این موضوع بسیار جدی است و باید برنامه ریزی کرد.

وی افزود: حضور جانانه همه دستگاه ها از نیروهای مسلح و دستگاه‌های خدمات رسان و وزارتخانه‌ها، وزارت نیرو و بنیاد مسکن و حضور دارند و به مانند گدشته در میدان حضور جدی دارند.

وزیر کشور ادامه داد: ما باید نسبت به تقویت خود در حوزه علمی هماهنگی ها بین دستگاه ها اقدامات جدی را دنبال کنیم هر سازمانی پیگیری و بحران داشته باشد.

وزیر کشور اظهار کرد: در حوزه سناریو نویسی، آموزش، طراحی و تهیه ابزارهای مورد نیاز باید تلاش جدی کنیم و در بحران‌ها خود را تقویت کنیم.

وی ضمن قدردانی از نیروهای مردمی در بحران گفت: سهم اول در بحران‌ها را مردم دارند و همیشه در خط نخست حادثه حضور دارند و باید قدردانی ان‌ها بود.

وحیدی گفت: پیشگیری و مقابله و بازسازی پس از بحران یکی از اتفاقاتی است که دنبال می شود.

وی ادامه داد: درباره زلزله تهران نیز برنامه ریزی خاصی صورت گرفته و به شهرداری توفیق اختیار شده است و حداکثری پیش بینی را باید کرد و التبه باید سازه ها ره توجه داشته باشیم و مردم نیز در ساخت و سازها توجه جدی داشته باشند.

وزیر کشور اظهار کرد: باید وقتی که یک تاکسی قرار است درشهر تردد کند اتحادیه مربوط به آن در شهر باید باشد و بایستی جریان هماهنگی آن مشخص شود. ما در این قضیه شهرداری را به عنوان مسئول ساماندهی حمل و نقل درون شهری می دانیم؛ ساماندهی حمل و نقل درون شهری یکی از تکالیف شهرداری ها است و این حوزه نیز مربوط به شهرداری ها است.

احمد وحیدی وزیر کشور، با بیان اینکه موضوع بحران و مخاطره یک موضوع جهانی است، اظهار داست: افزایش سطح تعاملات، گفت‌وگو و همکاری برای شناخت علل وقوع، چگونگی وقوع و چاره اندیشی آن بین کشورها بسیار مهم است.

وحیدی با تاکید بر اینکه سازمان‌های بین الملل باید بیش گذشته برای مقابله با بحران‌ها با یگدیگر تعامل داشته باشند، گفت: باید تجربیات حوادث در سراسر دنیا در اختیار سایر کشورها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در کشورما چند موضوع بسیار مهم است، گفت: اول موضوع دریای خزر و پایین آمدن سطح آب است که این باعث نگرانی برای کشورهای حاشیه دریای خزر شده است؛ پیش بینی شده اگر شرایط همینطور باشد تا چند دهه آینده دریای خزر خشک شود و باید برای آن چاره‌ای داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه رودخانه‌های جاری از دیگر کشور مسائل دوم است؛ گفت: اقداماتی توسط برخی از کشورهای همسایه صورت می‌گیرد که برای دیگر کشورها آثار سو دارد و بلید با هماهنگی دیگر کشورها صورت گیرد.
وحیدی افزود: یکی از این اقدامات سدسازی‌های کشورهای همسایه و منطقه است که باید با توجه به منافع منطقه‌ای باشد در غیر این صورت آثار زیانبار آن را همه منطقه خواهد چشید.

وحیدی اضافه کرد: ما انتظار داریم در یک هماهنگی منطقه ای کمیته‌ای تشکیل شود و با هماهنگی کشورهای منطقه مسائل ناشی از محیط زیستی، سد سازی ها و انحرافات آب مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: ریزگردها از دیگر مسائلی است که باید به آن پرداخته شود و با تبادل با کشورهای منطقه این مسئله برطرف شود.
و بحران.ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در مسائلی همچون سیل‌ آب‌ها می‌توان پیش بینی‌ها صورت گیرد و دانش آن را در اختیار داریم، گفت: راه‌هایی برای پیشگیری از زلزله وجود دارد و باید در این حوزه اقدامات علمی هماهنگ با دیگر کشورها انجام دهیم.

وحیدی با تاکید بر اینکه آموزش، تمرین و سناریو سه عنصر اصلی در مقابله با بحران‌ها است، افزود: باید این سه عنصر را در قالب نرم افزارها توسعه دهیم تا شهروندان بتوانند آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10294

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: