اعلام شرایط پوشش زنان در عمره

وزارت حج و عمره عربستان سه قاعده در مورد پوشش مناسب عمره برای زنان تعریف کرده است.

به گزارش ایسنا، وزارت حج و عمره عربستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد لباس زنان در عمره باید گشاد باشد و هیچ گونه عناصر تزئینی نداشته باشد.

مقامات همچنین اعلام کردند که لباس باید تمام بدن را بپوشاند. زنان مجاز به پوشیدن هر لباسی که می‌خواهند برای زیارت عمره به شرط رعایت این شرایط هنگام حضور در مسجدالحرام هستند.

سال گذشته، عربستان به زنان اجازه داد که عمره را بدون سرپرست مرد انجام دهند.

«احمد صالح حلبی» مشاور خدمات حج و عمره گفت: «اکنون برای زنان انجام حج و عمره بدون محرم با همراهی زنان امین یا شرکت امن مجاز است».

​​​​​​این فصل از عمره پس از پایان مراسم سالانه حج آغاز شد که حدود ۱.۸ میلیون مسلمان برای نخستین‌بار در سه سال پس از برداشته شدن محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا در آن شرکت کردند.

معمولا مسلمانانی که از نظر مالی و فیزیکی توان مالی حج را ندارند برای زیارت عمره به عربستان می‌روند.

در ماه‌های اخیر، عربستان سعودی از امکانات فراوانی برای مسلمانان خارج از کشور که برای انجام عمره به این کشور می‌آیند، رونمایی کرده است؛ مسلمانانی که انواع مختلفی از ویزاهای ورود مانند ویزای شخصی، دیدار و توریستی را دارند، مجاز به انجام عمره هستند.

مقامات سعودی ویزای عمره را از ۳۰ روز به ۹۰ روز تمدید کرده‌اند و به دارندگان این ویزا جازه داده‌اند از طریق تمام مبادی زمینی، هوایی و دریایی وارد این کشور و از هر فرودگاهی خارج شوند.

عربستان همچنین اعلام کرده مهاجران مقیم کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بدون در نظر گرفتن حرفه‌شان واجد شرایط درخواست ویزای توریستی هستند و می‌توانند عمره را به‌جا بیاورند.

ماه گذشته، عربستان خبر داد هشت کشور دیگر را به سیستم ویزای الکترونیکی خود اضافه کرده است و به اتباع آن‌ها اجازه می‌دهد برای عمره و گردشگری به این کشور بیایند و تعداد کل کشورهایی را که شهروندان آن‌ها به این سیستم دسترسی دارند به ۵۷ کشور افزایش داد.

دارندگان ویزای شنگن، ایالات متحده و بریتانیا نیز می‌توانند پیش از ورود به عربستان سعودی، از طریق برنامه «Nusuk»، انجام عمره را رزرو کنند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10006

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: