لزوم تغییر تعرفه‌های انشعابات در سرای محلات تهران به تعرفه‌های فرهنگی و آموزشی

به گزارش فارس، زهرا شمس‌احسان در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر با تاکید بر لزوم تغییر تعرفه‌های انشعابات در سرای محلات شهر تهران به تعرفه‌های فرهنگی و آموزشی اظهار داشت: سرای محلات مراکزی هستند که خدمات آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی را به ساکنین محلات ارائه می‌دهند و این مراکز به صورت خودگردان اداره می‌شوند و هزینه‌های خود را از طریق دریافت تعرفه‌های خدمات از ساکنین محلات تأمین می‌کنند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از هزینه‌های مهم سرای محلات، هزینه‌های انشعابات آب، برق، گاز و تلفن است. تعرفه‌های این انشعابات بر اساس نوع کاربری ساختمان تعیین می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون تنها ۳۰ سرا از ۳۴۳ سرا در شهر تهران دارای کاربری فرهنگی و آموزشی هستند و تعرفه‌های پایین‌تری را برای این انشعابات پرداخت می‌کنند. سایر سرای محلات که کاربری تجاری، مسکونی یا عمومی دارند، تعرفه‌های بالاتری را پرداخت می‌کنند.

شمس‌احسان خاطرنشان کرد: این اختلاف تعرفه‌ها، هزینه‌های سرای محلات را افزایش می‌دهد و در نتیجه، مدیران محلات ناچار به افزایش تعرفه‌های خدمات خود می‌شوند؛ این امر می‌تواند منجر به کاهش دسترسی ساکنین محلات به خدمات سرای محلات شود. علاوه بر این، افزایش هزینه‌ها می‌تواند منجر به کاهش کیفیت خدمات سرای محلات شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، تأکید کرد: ضروری است که مدیریت شهری در تعامل با وزارت نیرو، تغییر تعرفه‌های انشعابات سرای محلات و راهکارهای کاهش هزینه و مصرف انرژی را بصورت هوشمند و کارآمد در دستور کار قرار دهد تا با حداقل تعرفه‌های فرهنگی و آموزشی در سرای محلات موجبات ارتقاء کیفیت خدمات شهروندی در سطح شهر تهران با تاکید ویژه بر مناطق جنوبی شهر فراهم شود و شهردار تهران ضمن ارسال گزارش منسجم اقداماتی که تاکنون در این رابطه انجام شده است، موضوع را پیگیری و نتیجه را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کنند.

همچنین پرویز سروی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز ضمن تقدیر از بسیجیان در رزمایش بسیج در جمعه گذشته گفت: همچنین از شهرداری تهران در برگزاری پویش‌های «امیدوافتخار» تقدیر می کنم چراکه به لطف خدا حجم کارها و ساخت و سازها در پویش «امیدوافتخار» به اندازه ای زیاد است که رسانه ها نمی توانند به آن بپردازند. افتتاح یکصد پروژه توسعه محلی با اعتبار سه هزار میلیارد تومان در منطقه ۹ اجرایی شد و ۶۳ پروژه عمرانی و ۲۷ پروژه خدمات شهری و ۹ پروژه عمرانی احداث شده، در روز گذشته به بهره برداری رسید.

سروری با بیان اینکه پردیس سینمایی این منطقه بعد از ۱۳ سال وقفه، در روز گذشته افتتاح شد، تصریح کرد: این پردیس با سالن های متعدد و ظرفیت های مختلف در منطقه ای که عقب ماندگی های زیادی در سرانه ها داشت، به بهره برداری رسید که جای تقدیر از شهردار جوان و کارآمد این منطقه دارد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10235

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: