بهترین روش برای فریز کردن انواع خورشت‌ها

بهترین روش فریز کردن خورشت
در واقع این بهترین روش، تنها روش است. چرا که به تمام جهات قضیه توجه کرده است. به شما توصیه می‌کنم این مقاله را تا انتها بخوانید و روش‌های مدیریت زمان خود را بهینه‌تر کنید!

مرحله اول؛ خورشت را خنک کنید
وقتی خورشت را پختید، اجازه دهید کاملا خنک شود. وقتی شما غذای داغ را در فریزر قرار دهید، دمای فریزر ناگهان افزایش می‌یابد و برای کم کردن دما باید به خود فشار زیادی بیاورد. این نکته خصوصا برای زمانی حکم می‌کند که قرار است مقدار زیادی خورشت را فریز کنید. در این صورت باید توجه داشته باشید که قبل از قرار دادن بسته‌های خورشت در فریزر آن را کاملا خنک کنید.

حالا برای خنک کردن خورشت باید چه روشی را پی بگیرید؟ ساده است. خورشت را اول در هوای آزاد قرار دهید تا از آن حالت داغی در بیاید. بعد خورشت را در یخچال قرار دهید. برای طی کردن تمام این مراحل، می‌ توانید خورشت را در قابلمه مورد نظر نگه دارید و نیازی نیست بسته‌بندی شده باشند.

بیشتر بخوانید: نحوه صحیح نگهداری از برنج پخته شده در یخچال یا فریزر

مرحله دوم؛ چربی روی خورشت را بگیرید
وقتی خورشت سرد می شود، چربی موجود در آن روی سطح خورشت می‌ماسد. در این شرایط، ماسیدن خورشت، به نفع ما تمام می‌شود. زیرا بعد از ماسیدن چربی می‌توانید آن را جدا کنید. بعد از جدا کردن چربی، می‌ توانید به سراغ مراحل بعد بروید.

فریز کردن انواع خورشت‌ها به روش اصولی

از تخفیف‌های ۵۰%
سوپرمارکتی اکالا باخبر شو!

۰۹*********

مرحله سوم؛ خورشت را بسته‌بندی کنید
بعد از خنک شدن خورشت و گرفتن چربی روی آن، حالا نوبت به بحث لذت بخش بسته‌بندی می‌رسد. در هر بسته باید به اندازه یک وعده خود را جا دهید. دلیل این امر به آن برمی‌گردد که وقتی خورشت از حالت انجماد خارج می‌ شود و دوباره یخ می زند، بو و طعم خورشت زمین تا آسمان متفاوت می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیاز داغ کاراملی برای فریزر

مرحله چهارم؛ فریزر را روی دمای منفی ۱۸ درجه سانتیگراد قرار دهید
دمای مناسب برای انجماد خورشت و در کل غذاهای پخته شده، منفی ۱۸ درجه سانتیگراد است. در این دما خورشت شما فاسد نمی‌شود و در چشم بهم زدنی هم یخ می بندد. پس دمای مناسب برای منجمد کردن مواد غذایی پخته شده را به خاطر بسپارید.

در اینجا روش فریز کردن خورشت تمام می‌شود. همانطور که خواندید و به احتمال زیاد متوجه شدید، فریز کردن خورشت اصلا کار سختی نیست. با رعایت کردن یک سری نکات اصولی و پایه‌ای در آشپزی، می توانید این کار را انجام دهید. اگر هم فکر می‌کنید بیهوده است و فایده‌ای ندارد، پیشنهاد ما این است که یک شانس کوچک به آن بدهید. شاید شما هم مشتری شدید.

نکات مهم برای فریز کردن خورشت
روش کلی فریز کردن خورشت را به شما آموزش دادیم. ولی مثل همیشه مسائل مربوط به آشپزی جزییات خاص خودش را دارد. در ادمه سه نکته مهم و اصولی را با شما در میان می‌گذاریم.

نکته اول) از ظرف مناسب استفاده کنید.
ممکن است اولین چیزی که برای بسته‌بندی به ذهنتان برسد، کیسه‌های فریزری باشد. ولی این روش بسته‌بندی برای غذاهای آبکی اصلا جوابگو نیست. پس قیدش را بزنید. به جای آن از ظروف درب‌دار استفاده کنید. این ظروف ترجیحا پلاستیکی یا فلزی باشند. ظروف شیشه‌ای اگر شیشه‌ی واقعی باشد با دمای کم فریزر ترک می‌خورد و تمام زحمات شما از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای فریز کردن گوشت که ممکن است ندانید!

نکته دوم) در هر ظرف، به مقدار یک وعده خورشت بریزید.
همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، خورشت اگر منجمد شود، بعد آب شود و دوباره منجمد شود، قطع به یقین مزه و بوی نامطلوبی می‌گیرد. پس حتی الامکان باید از این واقعه جلوگیری کرد. برای این کار، حواستان را جمع کنید که در هر ظرف، به اندازه یک وعده خورشت بریزید.

نکات مهم برای فریز کردن خورشت

نکته سوم) تاریخ را روی هر ظرف بنویسید.
وقتی قرار است مقدار زیادی غذا فریز کنید، به خاطر سپردن تاریخ فریز کردن آن‌ها مهم و ضروری می‌شود. برای مثال شما برای مصرف خورشت فریز شده، ۳ ماه فرصت دارید. پس قبل از آن که ظرف خورشت را در فریزر قرار دهید، تاریخ آن روز را روی یک برچسب بنویسید و روی ظرف بچسبانید. به این صورت، هیچ وقت فراموش نخواهید کرد. حتی اگر انواع متفاوتی از خورشت را در فریزر نگهداری می‌کنید، توصیه می‌کنم نام خورشت مد نظر را هم روی برچسب بنویسید. زیرا در حالت منجمد، تشخیص غذاها از همدیگر سخت و دشوار است.

بیشتر بخوانید: سبزی قورمه را چگونه فریز کنیم؟

نکته چهارم) هر غذایی را فریز نکنید.
ما در بلاگ اکالا روش‌‌های فریز کردن غذاهای مختلف را به شما آموزش داده‌ایم. ولی همچنان توصیه اول ما این است که هیچ وقت غذای مانده نخورید. حتی اگر قصد فریز کردن مواد خوراکی را دارید، حتی الامکان هر چه زودتر غذا را نوش جان کنید تا خطر فساد آن به حداقل ممکن برسد. در این حین، باید بدانید که همه غذاها برای فریز کردن نیستند. برای مثال: غذاهای سرخ کردنی، غذای کنسروی، برنج پخته شده و ماکارونی جز مواد خوراکی هستند که ترجیحا نباید فریز شوند. هر کدام به دلایل متفاوتی!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10182

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: