مدت زمان مجاز نگهداری گوشت خام و پخته در فریزر

فریز کردن یک راهکار ساده برای افزایش ماندگاری مواد غذایی است که از خراب شدن و فساد انواع خوراکی‌ها جلوگیری می‌کند و کیفیت آن را حفظ می‌کند. به طور کلی کارشناسان توصیه می‌کنند که همه انواع مواد غذایی از جمله گوشت قرمز بهتر است به صورت تازه مصرف شوند.

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد فریز کردن گوشت به آن توجه کنید، دمای مناسب است. به طور کلی برای نگهداری گوشت هر چقدر دمای فریزر کمتر باشد، گوشت سریع‌تر فریزر می‌شود و کیفیت آن کمتر تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

کم بودن دمای فریزر موجب می‌شود تا گوشت به آرامی منجمد شود و احتمال ایجاد کپک روی آن افزایش پیدا کند. متخصصین معتقد هستند که اگر گوشت را به روش استاندارد و درست فریز کنید، ماندگاری آن بین ۶ تا ۱۲ ماه خواهد بود. برای این که بتوانید گوشت را به مدت طولانی در فریزر نگهداری کنید، باید آن را در دمای زیر ۱۸ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه استیک گوشت به روش رستورانی

مدت زمان نگهداری گوشت تکه‌ای در فریزر چقدر است؟

مدت زمان نگهداری گوشت چرخ‌کرده در فریزر
به طور کلی مدت زمان نگهداری گوشت چرخ کرده نسبت به گوشت تکه‌ای کمتر است و باید در مدت زمان کوتاه‌تری آن را استفاده کنید. متخصصین معتقد هستند که گوشت قرمز نباید بیشتر از ۲ تا ۳ ماه در فریزر بماند، زیرا بعد از این مدت بخش زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی خود را از دست می‌دهد.

به خاطر داشته باشید که بعد از خارج کردن گوشت چرخ کرده از فریزر، آن را در یخچال قرار دهید تا به آرامی آب شود و خونابه‌های گوشت در ظرف یا پلاستیک جمع شود. بیشترین املاح گوشت در خونابه‌های آن وجود دارد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10180

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: