جزییات مجوز وانت‌بارهای سیار میوه در سه نقطه شهر کرمان و مجازات متخلفان

امیر هاشمی‌نژاد روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در موضوع سد معبر وانت بارها، قانونگذار اهرم‌هایی را مشخص کرده است، افزود: قانونگذار دست ما را برای رفع سد معبر این گونه خودروها باز گذاشته است.

وی ادامه داد: گاهی فردی آگاهی ندارد و محصول باغ یا زمین کشاورزی خود را بعد از برداشت به شهر می آورد و در کنار خیابان اقدام به فروش می کند که در این مرحله با تذکر لسانی او را از موقعیت سد معبر خارج می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان اظهارداشت: اما گاهی افرادی به صورت هدفمند اقدام به فروش محصولات مختلف از طریق وانت بارها می‌کنند و در واقع از معابر عمومی بهره خصوصی می برند.

وی توضیح داد: به طور مثال افرادی به فراخور هر فصل محصول شهرهای مختلف را خریداری می‌کنند و از طریق چند ماشین با سد معبر در معابر اصلی اقدام به فروش محصولات مختلف می‌کنند که این اقدام ضمن ایجاد گره‌های ترافیکی، امنیت خاطر مردم را به خطر می اندازد.

این مسئول گفت: وانت‌بارهایی که به صورت هدفمند و سازماندهی شده اقدام به سد معبر و فروش محصولات کشاورزی مختلف در سطح شهر کرمان می‌کنند را شناسایی کرده‌ایم.

هاشمی نژاد ادامه داد: به وانت بارهای متخلفی که اقدام به فروش محصولات کشاورزی و سد معبر می‌کنند اخطار قانونی و کتبی داده می‌شود و در نگاه اول باید از موقعیت سد معبر خارج شوند.

وی اظهارداشت: بعد از دریافت اخطار در صورت رویت مجدد وانت بارهایی که سد معبر کرده‌اند، ترازو، کارتخوان یا کارت شناسایی رانندگان این خودروها گرفته می‌شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرمان افزود: در صورت اخذ کارت شناسایی رانندگان این وانت بارها، ضمانت از آنان گرفته خواهد شدو بعد از گرفتن تعهد وسایل این رانندگان بازگردانده می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت تکرار سد معبر در مراحل بعد شماره پلاک خودروهای متخلف برداشته و بعد از مستندسازی توقیف پلاک می شوند.

هاشمی نژاد با اشاره به اینکه توقیف پلاک این خودروها از یک هفته تا یک ماه بر حسب جرمی که مرتکب شدند خواهد بود، اظهارداشت: طول مدت توقیف پلاک این خودروها به تعداد دفعات سد معبر و استهلاک معابر و وسایل عمومی بر می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از طی دوره توقیف پلاک، تعهد از رانندگان این خودروها گرفته و وسایلشان بازگردانده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرمان بیان کرد: در صورت رویت مجدد وانت بارهای متخلف، این چرخه مجدد تکرار و برخوردهای لازم تا مرحله توقیف پلاک ادامه پیدا می‌کند اما در بسیاری از موارد خودروهای متخلف در شرایطی که توقیف پلاک می‌شوند اصرار زیادی به ادامه تخلف سد معبر ندارند.

به گزارش ایرنا این در حالیست که در بسیاری از نقاط شهر وانت بارها آزادانه فعالیت می‌کنند و بسیاری از مغازه های فروش میوه نیز گلایه مند هستند که باوجود پرداخت اجاره مغازه و مالیات باید با آنها رقابت داشته باشند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=9980

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: