سروری: ساخت تراموا بعد از تصویب شورا آغاز می شود

به گزارش اجتماعی خبرگزاری فارس، پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در خصوص جلسه هم‌اندیشی صبح امروز، گفت: پیش پرداخت ۶۳۰ دستگاه واگن که به ۷۹۱ دستگاه ارتقاء پیدا کرد داده شد و همچنین ساخت ۱۱۳ دستگاه واگن هم در دستور کار است که این کار یک اقدام بزرگ حمل و نقلی است.
وی ادامه داد: عملا کار اجرایی ۶۳۰ دستگاه واگن آغاز شده است و این یکی از بهترین خبرهایی است که برای مردم تهران داریم.
به گفته نائب رئیس شورای شهر تهران ، اولین سری واگن‌ ها ۱۲ ماه دیگر وارد خطوط می‌شود.
وی با بیان اینکه در جلسه امروز هم‌اندیشی بحث تراموا مطرح شد، گفت: تراموا بسیار مهم و حساس است؛ اعضای شورا سوالات و ابهاماتی در این زمینه داشتند؛ به همین دلیل جلسه هم‌اندیشی برگزار شد.

نائب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در خصوص مطالعات و پیشینه موضوعاتی مطرح شد، بحث بسیار طولانی شد و قرار شد که در جلسات بعدی دوباره موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

سروری با بیان اینکه ساخت تراموا کار بزرگ و مهمی است، گفت: باید ابعاد تراموا مورد بحث و بررسی قرار گیرد و جلسات در این زمینه ادامه دارد.
وی بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه با وزارت دفاع بسته شده است، گفت: باید شورای شهر موضوع را مورد تصویب قرار دهد و پس از تایید شورای اسلامی شهر تهران کار اجرایی می‌شود.

آخوندی: در انتصابات از افرادی استفاده می شود که شناختی از شهرداری ندارد

در جلسه امروز شورای شهر تهران محمد آخوندی عضو شورای شهر در تذکری گفت: شهرداری بیش از ۱۰۰ هزار پرسنل دارد و به نظر می رسد کاری نباشد که کارکنان شهرداری نتوانند انجام دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه می بینیم در انتصابات از افرادی استفاده می شود که شناختی از شهرداری ندارد و با نیروهای خوب به گونه ای برخورد می کنیم که از شهرداری بروند.

آخوندی با بیان اینکه برای سومین بار تذکر می دهم، گفت: اگر قرار است انتصابی صورت بگیرد اولویت با پرسنل شهرداری باید باشد درست است که می توان از افراد توانمند دیگر استفاده کرد اما اولویت با نیروهای شهرداری باشد.

کاشانی: در جایگاه هایی که نیاز به شناخت عمیق دارد انتخاب افراد با دقت بیشتری صورت گیرد

حبیب کاشانی عضو دیگر شورای شهر تهران در ادامه گفت: در این سالها نیروهایی در شهرداری تربیت شدند که حق آنهاست فرصتی به آنها داده شوند. دوستی که می خواهند در جایی مشغول می شود فقط سابقه خدمتش ۴ ماه است.

عضو شورای شهر تهران به انتصاب رئیس سازمان بازنشستگی اشاره کرد و گفت: این سازمان بیش از ۱۵ هزار بازنشسته دارد که بیش از ۳۰ سال خدمت کرده اند؛ کسانی در اینجا مشغول شوند که حداقل بدانند خودشان چند وقت دیگر بازنشسته می شوند و درک موضوع مهم است؛ شاید در جایی دیگری از شهرداری که تخصصی است تشخیص دهند کسی نیست و از بیرون نیرو می آورند.اما در سازمان بازنشستگی درک عواطف و ارتباط با بدنه بسیار مهم است.

وی ادامه داد: خواهش بنده این است که در جایگاه هایی که نیاز به شناخت عمیق دارد انتخاب افراد با دقت بیشتری صورت گیرد.

ضرورت بازنگری طرح تفصیلی با رویکردهای نوین و زیست‌پذیرتر

همچنین زهرا شمس‌‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر ضرورت بازنگری طرح تفصیلی با رویکردهای نوین و زیست‌پذیرتر اظهار داشت: در دو سال اخیر بازدیدهای میدانی از مناطق مختلف با دغدغه خاطرِ فضاهای بی‌دفاع شهری، عرصه‌های رها شده و بافت‌های شهری مساله‌دار (به ویژه از منظر اجتماعی) صورت گرفته است.

شمس‌احسان اصافه کرد: آن‌چه حداقل به مثابه بخشی از راهبردها برای پیگیری، حل یا مدیریت مسائل در حوزه‌های اجتماعی ارائه شده‌اند؛ اغلب راه‌کارهای فضایی و کالبدی متاثر از طرح تفصیلی بوده‌اند که در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت قابل تسری هستند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه مهمترین رسالت کمیته اجتماعی صیانت و ارتقای منفعت عمومی شهروندان و شهر تهران است؛ از این منظر، طرح‌های توسعه شهری به مثابه یک میثاق جمعی و زبان گویای شهر و شهروندان و مدیریت شهری برای دستیابی به منفعت عمومی در قالب‌های ف همان‌طوری ضایی و کالبدی تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که مسائل اجتماعی و فضایی و کالبدی با هم نسبت دوسویه دارند و نمی‌توان به صورت یک طرفه به مدیریت این مسائل پرداخت؛ مدیریت شهری تهران با توجه به فرا رسیدن موعد بازنگری طرح تفصیلی تهران، هر اقدام پیرامون ترسیم فرایندهای بازنگری را با تاکید بر مفهوم منفعت عمومی شهروندان و شهر و با تکیه بر رویکردهای نوین تدوین کنند تا در نهایت طرح جدید علاوه بر حوزه شهرسازی، پاسخگوی چالش‌های حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی شهر باشد.

شمس‌احسان خاطرنشان کرد: روند بازنگری طرح تفصیلی، فرصتی مغتنم برای ارتقای حس تعلق شهروندان به شهر تهران است و ضرورت دارد در فرایند بازنگری آن از رویکردهای فن‌سالارِ سنتی مبتنی بر کالبدِ خشک و مهندسی به سمت روحِ شاداب مبتنی بر خرد جمعی و زیست پذیری پایدار حرکت شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مجموعه مدیریت شهری تهران باید این فرصت را به مثابه ظرفیت‌سازی راستین تلقی کند تا به واسطه آن، فرایند بازنگری طرح تفصیلی تهران با رویکرد به‌روز، واقع باورانه و زیست‌پذیرتری به ارمغان آید.

نادعلی:لزوم توجه ویژه به بودجه اربعین در شهرداری تهران

علیرضا نادعلی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بنده توفیق داشتم که از قرارگاه های شهرداری بازدید به عمل آورم، اظهار کرد: رویکردهایی که مدنظر بنده در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی وجود داشت، در اقدامات ستاد اربعین و گزارش آقای توکلی زاده قابل مشاهده بود که قابل تقدیر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه خروجی های اربعین سال قبل بسیار زود عملیاتی شد، تصریح کرد: ستاد اربعین در طول سال فعال بود و یکی دیگر از خروجی های اربعین سال قبل این بود که زیرساخت های ثابت در طول مسیر ایجاد شود و امسال نیز در فضاهایی این زیرساخت ها ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین باید با کاهش خطاها و منسجم تر شدن همچون سال گذشته فعال بماند، یادآور شد: در جلسه با مسئولان کشور عراق مطرح می‌شد که دیر اقدامات لازم صورت می‌پذیرفت اما امسال اقدامات لازم به موقع صورت می‌گرفت؛ همچنین رویکردی که در بخش نوجوانان، بانوان و خانواده در شهرداری شکل گرفت، بسیار درست بود و در همین راستا شکل گیری موکب زینبیه اتفاق خوبی بود و هر شب ۸۰۰ تا هزار نفر در این موکب حضور پیدا می کردند.

نادعلی با تأکید بر اینکه مجموعه اقدامات به سمتی رفت که از توان مردمی بیشتر استفاده شود، گفت: مردمی کردن حاکمیت نگاه مقام معظم رهبری است و باید در اربعین سال آینده این نگاه تقویت شود. در مرز چزابه و شلمچه ایجاد زیرساخت های ثابت به شکل هوشمندانه ارتقاء پیدا کند و تثبیت شود که البته این رویکرد امسال دیده شد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اعلام اینکه امسال از کارگران بومی در مسیر استفاده شد، خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده نسبت به مرزها باید توجه اولویت‌مندانه‌تری صورت بگیرد و خدمات رسانی به زائران به ویژه در زمان بازگشت در مرزها باید تقویت شود؛ حتی بسیاری از تجهیزات از همان مناطق بومی تهیه شده بود که اقدام قابل تقدیر است؛ همچنین باید خدمت‌رسانی در مرزها بیشتر و با کیفیت بهتری باشد.

نادعلی گفت: بازگشت از مرزها باید در اولویت قراربگیرد و می توان در سال آینده مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: شهرداری تهران می تواند به عنوان نماینده از توان دستگاه های دیگر و اصناف برای ارائه برنامه ها و خدمات استفاده کند که امسال بخشی از این هماهنگی و بهره گیری از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی را شاهد بودیم.

نادعلی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان برای ارائه خدمات در اربعین کافی نیست، یادآور شد: بعضاً شهرداری ناچار می شود از بخش های دیگر بودجه ای برای این موضوع در نظر بگیرد؛ لذا در سال آینده باید بودجه واقعی برای اربعین اختصاص داده شود.

وی با تأکید بر اعزام گروه های نخبگانی به عراق در حماسه اربعین سال آینده به عنوان یک حماسه تمدن ساز، گفت: هنرمندان، ورزشکاران و حتی خبرنگاران می توانند در اربعین حسینی(ع) نقش مهمی داشته باشند و اعزام این عزیزان می تواند کمک خوبی باشد، شهرداران دائماً بین مرزها و تهران در رفت و آمد بودند و به مناطق خود و ارائه خدمات در تهران توجه داشتند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10047

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: