گزارش فیبا از عملکرد فوق‌العاده بانوان ایران در آسیا

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی بسکتبال بانوان کشورمان امروز موفق شد با برتری مقابل اردن جواز حضور در فینال کام آسیا (دویژنB) را کسب کند.

سایت فیبا در گزارشی به صعود تاریخی کشورمان اشاره کرد و نوشت: ایران اولین باخت را به اردن تحمیل کرد تا نخستین فینالیست کاپ آسیا باشد. در جدال تیم‌های غرب آسیا، ایران موفق شد با نتیجه ۷۲ بر ۵۴ اردن را شکست دهد که این اولین باخت اردن در این مسابقات بود.

در ادامه گزارش فیبا آمده است: این پیروزی حضور ایران در فینال را قطعی کرد تا آنها برای صعود به دویژن A نزدیکتر شوند. اولین حضورش را در این مسابقات بعد از سال ۱۹۷۴، سال ۲۰۲۱ تجربه کرد اما حضور آنها در جام ملت‌های آسیا بدون برد بود اما این پیروزی، صعود به فینال و بهبود عملکرد آنها چشمگیر است.

در یک بازی فیزیکی که هر ۲ تیم داشتند، ایران توانست فرمی را حفظ کند که آنها را به نیمه نهایی رساند. این نشان دهنده بازی سخت دفاعی و توزیع حمله بین کل تیم بود.

بهترین بازیکن ایران فائزه شهریاری بود که با ۵ ضربه ۳ امتیازی در نهایت ۲۲ امتیاز کسب کرد. او یکی از برترین گلزنان ایران در این رقابت‌ها بوده است. پیشرفت او چیزی است که باید به آن اشاره کرد چرا که این بازیکن ۲۸ ساله در کل مسابقات در سال ۲۰۲۱ تنها ۱۷ امتیاز کسب کرد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=9960

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: