برابری قیمت آپارتمان با نرخ ساخت آن در برخی از مناطق «تهران»

داوود بیگی‌نژاد نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه بازار مسکن به خواب زمستانی «رکود» فرو رفته است، گفت: در مقایسه وضعیت آذرماه امسال نسبت به سال گذشته حدود ۶۵ درصد کاهش تعداد معاملات در بازار داشتیم و ۳ هزار و ۵۰۰ قرارداد در آذرماه سال جاری در سامانه املاک و مستغلات به ثبت رسیده است.

نایب رئیس اتحادیه املاک در ادامه تاکید کرد: البته باید توجه داشت که این آمار نسبت به آبان ماه امسال نیز متأسفانه روند کاهشی را طی کرده و بازار مسکن در رکود به سر می‌برد و هرچه به سمت عید نوروز حرکت می‌کنیم باید میزان قراردادها افزایشی شود.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: در مقایسه آذرماه با آبان‌ماه سال‌جاری هم حدود ۱.۵ درصد کاهش معاملات داشتیم که باید این روند در جهش رو به رشد حرکت کند.

وی در ادامه تصریح کرد: روند بازار مسکن نرمال نیست؛ این بازار باید طبق دهه‌های اخیر هر مقدار که به سمت عید نوروز حرکت می‌کردیم در مقابل میزان سرمایه‌گذاری، خرید و فروش مسکن توسط مردم افزایش پیدا می‌کرد اما وضعیت بازار مسکن در سال‌جاری چنین به نظر نمی‌رسد.

بیگی‌نژاد ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت مسکن در بازار، چنین قیمتی قطعاً در توان مصرف کننده نخواهد بود؛ حتی قیمت مسکن در برخی از نقاط تهران با قیمت تولید برابری می‌کند که چنین روندی قطعاً در آینده نزدیک بسیار شرایط این بازار را قرمز خواهد کرد.

وی میانگین قیمت مسکن در استان «تهران» را متری ۷۵ میلیون تومان برآورد کرد.

این مسؤول در پایان تاکید کرد: البته باید توجه داشت که سال آتی با عرضه واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در بازار شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود و این بخش با رفع موانع، رو به جلو حرکت خواهد کرد؛ زیرا دولت سیزدهم عزم جدی برای کاهش قیمت مسکن در بازار دارند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10457

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: