ارائه ۵۱ خدمت غیرحضوری به مخاطبان در برنامه «تأمین من» سازمان تأمین اجتماعی

تهران – ایرنا – مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اکنون تعداد خدمات قابل ارائه در اپلیکیشن یا برنامه کاربردی «تأمین من» با بیش از ۲ میلیون کاربر از میان بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان به ۵۱ خدمت رسیده است.

به‌گزارش ایرنا از سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در یازدهمین جلسه شورای تحول و فناوری اطلاعات این سازمان با اشاره به مسیری که سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه فناوری اطلاعات از گذشته تا به امروز طی کرده است، افزود: این کار از امروز شروع نشده، بلکه نقطه آغازی داشته و تا به امروز به اینجا رسیده است.

وی اظهار داشت: در طرح ۳۰۷۰ که در دوره گذشته آغاز شد، ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری هدف‌گذاری شده بود که تعداد خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی امروز افزایش خوبی داشته است. برنامه کاربردی (اپلیکیشن) «تأمین‌ من» هم با ۳۰ خدمت راه‌اندازی شده و اکنون تعداد خدمات قابل ارائه در این اپلیکیشن با بیش از ۲ میلیون کاربر به ۵۱ خدمت رسیده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با پیشرفت قابل توجه در استقرار و ثبات سامانه نسخه الکترونیک اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه نسخه الکترونیک که سازمان تأمین‌اجتماعی پیشگام و شروع‌کننده آن بود و امروز یک طرح بزرگ ملی است، در زمینه یکپارچگی سامانه‌ها و خدمات در سطح کشور نیاز به کار بیشتری داریم. باید با سرعت بیشتری در خدمات الکترونیک به سمت یکپارچگی حرکت کنیم و در بخش‌های مختلف نظیر نسخه الکترونیک، نه تنها در سازمان تأمین‌اجتماعی که در کل کشور به یک سیستم واحد و یکپارچه برسیم.

وی با اشاره به تنوع مأموریت‌ها، تعداد زیاد مخاطبان و تعدد ساختارهای ارائه خدمات در این نهاد، تحول در سازمان تأمین‌اجتماعی را نیازمند بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت فناوری‌های نوین در مسیر ارائه خدمات دانست و بر استمرار و تحکیم گام‌های این سازمان در مسیر تبدیل به تأمین‌اجتماعی هوشمند تأکید کرد.

تأمین اجتماعی با ۴۶ میلیون مخاطب، نهادی با تنوع انواع خدمات
موسوی گفت: نهاد بزرگی مانند سازمان تأمین‌اجتماعی که ۴۶ میلیون مخاطب دارد، نهادی پیچیده و عریض و طویل است و تنوع و تکثر خدمات زیادی دارد و همواره با مراجعه و مطالبات به‌حق یک جامعه ۴۶ میلیونی روبه‌رو است. همه حوزه‌های این سازمان اعم از حوزه‌های کسب‌وکار، سلامت، اقتصادی، فناوری، خدمات عمومی و … فنی، تخصصی و پیچیده هستند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در مقایسه با سایر دستگاه‌ها؛ از نظر استفاده از فناوری‌های نوین و الکترونیکی کردن خدمات در برخی حوزه‌ها ما واقعاً پیشتاز هستیم و در برخی حوزه‌ها نیز نیازمند کار بیشتر هستیم. در این مسیر باید از ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کرده و در صورت نیاز از تجربیات و توان سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.

وی افزود: در جلسات مشترکی که با حضور بخش‌های فناوری اطلاعات و درمان سازمان تأمین‌اجتماعی و بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح داریم، همه به این جمع‌بندی واحد رسیده‌ایم که باید سیستم توسعه پیدا کند و با ایجاد هم‌افزایی، یکپارچه شود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10013

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: