شیوه جدید دلال‌های مسکن برای قیمت‌سازی

محمد غلامعلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح ساماندهی سکوهای فروش برخط در فضای مجازی اظهار داشت: متاسفانه بسترهای فروش مجازی ملک بدون هیچ نظارت پسینی و پیشینی به محلی برای جولان دلال‌ها تبدیل شده است.

این کارشناس حوزه مسکن با بیان اینکه قیمت‌سازی فقط یکی از تخلفات صورت گرفته در بستر سکوهای فروش برخط است، گفت: بسیاری از اگهی های ثبتی در سایت ها و پلتفرم های فروش اینترنتی وجود خارجی ندارند، برای مثال شما ممکن است یک ملک را اگهی کنید اما اساسا ملکی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج یک بررسی علمی، ۵۵ درصد از آگهی‌های ثبت شده در سکوهای فروش برخط در زمینه ملک بر مبنای اطلاعات غلط بنا نهاده شده‌ است، یعنی دست کم از هر ۱۰۰ آگهی ۵۵ آگهی اطلاعات غلط دارد.

غلامعلی با اشاره به دلیل انگیزه درج آگهی غلط در سکوهای فروش بر خط بیان کرد: علت اصلی ثبت آگهی های غلط اثرگذاری برای افزایش قیمت و یا قیمت سازی در بازار ملک است.

این کارشناس حوزه مسکن تاکید کرد: راهکار ساماندهی سکوهای فروش برخط اتصال این سکوها به بانک‌های اطلاعاتی حاکمیت است تا اساسا امکان ثبت ملک بدون وجود خارجی منتفی شده و همچنین صاحب‌خانه قادر به آگهی کردن مسکن خود باشد.

وی ادامه داد: سکوهای فروش اینترنتی باید ملزم به اتصال به سامانه ملی املاک و اسکان برای صجت سنجی اطلاعات باشند و در این مسیر حاکمیت باید از ابزارهای خود استفاده کند.

به گزارش فارس، مخاطبان سامانه فارس من با ثبت پویشی تحت عنوان «از قیمت‌سازی بنگاه‌های املاک در سایت دیوار جلوگیری شود» خواستار رسیدگی به مسئله مذکور شده بودند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10031

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: