نقش نمایندگان مجلس در افزایش مشارکت مردم در تصمیم گیریها وایجاد اشتغال

مجلس پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم گیری ها و مظهر اراده ملی است ونماینگان آن نقش مهمی در وضع قانون وکمک به اشتغال جوانان وحضورمردم در انتخابات دارند .

طبق قانون دوره حضور یک نماینده درمجلس ۴سال است واین مدت فرصت خوبی جهت ارائه خدمات ماندگار وکمک به حل مسائل ومشکلات مردم در حوزه انتخابیه خود است.
بخشی از متن سوگندی که نمایندگان در بدو ورود به مجلس یاد می کند را مرور کنیم:
“من در برابر قرآن مجید به خدای قادر متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم، ودیعه ای را که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوی را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پای بند باشم، از قانون اساسی دفاع کنم و در گفته ها و نوشته ها و اظهارنظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنها را مدنظر داشته باشم.”
مردم ازخود می پرسند آیا نماینده ما در حفظ حقوق ملت وخدمت به مردم پای بند بوده حد اقل در حوزه انتخابیه خود.
با کمی مرور در رسانه متوجه خواهند شد هر جایی که نفعی را سبب شد پای یک نماینده را وسط کشیدند ومتهم کردند به حضور در آن رانت ، برخی تبعیض ها راهم خود مردم با چشم خود می بینند.
مردم به ویژه جوانان انقلابی با وجود همه فشارهای اقتصادی و مشکلات معیشتی، وبیکاری همچنان پای نظام جمهوری اسلامی ایستاده اند آیا این واقعا حق این مردم شهید پرور وانقلابی است که در همه صحنه ها نفر اول وجلوتر از مسئولین بودند و دسته گل هاجوانان خود را درراه این نظام فدا کردند. ولی حال بایدنظاره گر این باشیم که فرزندان این آب وخاک با داشتن تحصیلات عالیه بیکارباشند وعده ای هم جهت اشتغال مهاجرت کنند ،ازسوی دیگر خبر اشتغال فرزندانی را در پست های عالی ومدیریتی می شنویم که بدون داشتن سابقه تخصصی وتحصیلات مرتبط صرفا به واسطه رانت پدر واقوام خود مشغول خدمت در پست های مدیریتی دراین نظام مقدس هستند.
بسیاری ازمدیران ما که حتی برخی از اعضای هیئت علمی هستند درکنار شغل خود در چندین شرکت مدیر ویا مشاور می باشند
وچندشغله هستند امیداست نمایندگان محترم مجلس جهت احقاق حق جوانان با موضوع اشتغال ، قانونی را تصویب وابلاغ نمایند که به واسطه آن دیگران مدیران چند شغله وجود نداشته باشند حتی در مراکزغیردولتی وخصوصی تا راه برای اشتغال جوانان همواروآسان شود .
جای بسی تامل دارد برای نماینده منتخب مردمی که با رای همین مردم به مجلس راه پیدا کردوبه آرزوی دیرینه اش رسید، ازامکانات آن بهره برد ولی حتی جواب سلام نامه جوانی را که بعد ازخدای متعال با در دست داشتن یک نامه با هزاران امید وآرزوبرای زن وبچه اش جهت حل مشکل خود وخانواده اش شخصا ایشان را دیدند ونامه را تقدیم نمود،درواقع به ایشان پناه آورده بود جوابی نگرفت .

دراردیبهشت سال سال جاری رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی زنده تلوزیونی انتخابات را به معنای واقعی کلمه فرصتی مهم برای ایران عزیز و عاملی بی‌ بدیل برای استحکام پایه‌های نظام خواندند و با انتقاد از برخی تلاش‌ها برای دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات تأکید کردند: داوطلبان وعده‌های فریبنده و بدون پشتوانه ندهند و با ارائه برنامه‌های واقعی با مردم سخن بگویند.
حال کمتراز یکسال به انتخابات مجلس بیشتر نمانده و نماینده محترم به تکاپو افتاده وهمراهان ایشان دفترچه تلفن خود را بعداز ۳سال بازنمودند و یادی ازهمان مردم ومعتمدین مد نظری که چندین سال همراه بودند افتادند،درصورتی که چندی قبل جواب سلام نامه را نمی دادند چه برسدبه موضوع درخواست نامه وتلفنها بیپاسخبود تا فرارسیدن زمان انتخابات.امیداست مردم به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه ویژه نمایند ودرانتخابات پیش رو دیگربه وعده های فریبنده این گونه نمایندگان وکاندیداها توجه ننمایند وگزینه های اصلح وبه واقع مردمی را ازبطن جامعه انتخاب نمایندوتوجه ویژه ای به جوانان انقلابی کنند ودررای دادن صرفا به نام ها وچهره ها بدون تحقیق ومرور گذشته آنها خود داری نمایند. به امید آن روز، انشاا…
(حسین کاهه کارشناس ارشد مدیریت شهری)

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=9709

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: