ارایه طرح وکیل خانواده به مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن عبدلیان پور، در مورد مردمی سازی قوه قضائیه از سوی مرکز وکلا، گفت: در همایش اندیشه‌های قضائی مقام معظم رهبری مرکز وکلا، کارشناسان رسمی به عنوان الگوی مردمی سازی در قوه قضائیه معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت که به جهت زحمات دو سال گذشته اعضای مرکز انجام شده است.

وی ادامه داد: مرکز در راستای مردمی سازی قوه قضائیه تمام توان خود را به کار گرفته‌اند.

عبدلیان پور گفت: طرح وکلا در مسجد به عنوان الگویی بین المللی در کشور برزیل و شهر ریودوژانیرو معرفی شده است.

وی افزود: دسترسی به وکلا و کارشناسان با توجه به اقدامات مرکز وکلا تسهیل شده است، اکنون سامانه ۱۲۹ در تمامی استان‌ها وجود دارد که به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می‌دهد. حضور در زندان‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مراکز عمومی در سراسر کشور و حتی روستاها سبب تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات حقوقی شده است که این امر وحدت و همگرایی را افزایش داده است.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در مورد آزمون وکالت گفت: ۱۱۳ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند و در تاریخ ۱۸ اسفند برگزار خواهد شد.

عبدلیان پور در مورد ورود مرکز وکلا به پرونده‌های کثیرالشاکی گفت: متأسفانه پرونده‌های متعدد کثیرالشاکی در کشور وجود دارد که معضل بزرگ برای کشور و دستگاه قضائی شده است، با تدبیر انجام شده با همکاران در مرکز از شاکیان این پرونده‌ها درخواست کردیم تا بین خود وکیل مدنی انتخاب کنند تا بتوانیم آن‌ها را به مرکز برای دریافت وکالت تخصصی معرفی کنیم چرا که بررسی پرونده‌ها در کمیسیون‌های تخصصی سبب حل معضلات آن‌ها و یا حداقل در مسیر درست دادرسی قرار گرفتن آن‌ها می‌شود.

وی در مورد تعرفه بالای برخی از وکلا گفت: مرسوم است که می‌گویند وکلا دستمزدهای بالا می‌گیرد اما حقیقتاً اینگونه نیست، منکر دریافت دستمزدهای بالای برخی از وکلا نیستیم در برخی پرونده‌های خاص نیستیم، قاطبه وکلا درآمدهای حداقلی دارند، شاید قابل باور نباشند برخی از وکلا توانایی گرفتن دفتر کار ندارند، حتی برخی توانایی پرداخت هزینه تمدید پروانه وکالت خود را ندارند.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در مورد اجباری شدن وکالت گفت: در این رابطه پیشنهادی را به مجلس و قوه قضائیه ارائه داده‌ایم، چرا که بر اساس تحقیقات مشاهده کردیم که ۹۰ درصد از پرونده‌ها بدون وکیل به دادگاه می‌رود که همین امر سبب ابر چالش‌هایی همچون اطاله دادرسی و حجم ورودی پرونده‌ها می‌شود.

وی افزود: از ۹۰ درصد پرونده‌های که بدون وکیل به دادگاه می‌رود، ۷۰ درصد از آنها توانایی استفاده از وکیل را دارند و ۳۰ درصد از مردمی که این امکان برایشان فراهم نیست از این رو بر اساس مصوبه‌ای اعلام کنید که مرکز وکلا به این جمعیت آماری وکالت معاضدتی ارائه دهد. این رویکرد را به عنوان وکیل خانواده طرح کردیم و به جد به دنبال عملیاتی شدن این طرح هستیم.

عبدلیان پور ادامه داد: بحث دانش افزایی را با توزیع عادلانه در کل کشور پیگیری می‌کنیم، در بحث توسعه فضاهای آموزشی و در اداری با اعتباراتی که تخصیص می‌دهیم سعی می‌کنیم این توزیع عادلانه باشد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10463

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: