ایجاد عارضه های ترافیکی بدون پشتوانه های مطالعاتی

به گزارش فارس، احمد صادقی در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورا امروز ١٢ آذر ١۴٠٢ گفت: ابتدا حضور ریاست سازمان بهزیستی به مناسبت روز جهانی معلولان و تکریم توانیابان را ارج می‌نهم و امیدوارم این حضور منشأ خیر و برکت برای این قشر عزیز از جامعه شود.

صادقی در ادامه و در تذکری گفت: در حالی که در دو سال گذشته نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران بر انتقال نمایشگاه‌های پر مخاطب از داخل شهر تأکید داشته‌اند و این مهم را از مراجع ذی‌صلاح مطالبه کردند در اقدامی بی‌سابقه مرکز فروش لوازم خانگی در جنوب شرق پایتخت افتتاح می‌شود و جمعه سیاه ترافیکی را برای مردمان و ساکنان این محل رقم می‌زند.

وی افزود: راه‌اندازی مجموعه‌ای به نام سرای ایرانی در منطقه ۱۵ شهرداری تهران باعث شد که جمعه ۱۰ آذر به جمعه سیاه ترافیکی در جنوب شرق تهران تبدیل شود.

صادقی ادامه داد: سه راه افسریه، بزرگراه‌های آزادگان، امام علی (ع) و امام رضا(ع) دارای گره‌های ترافیکی است که باید برای حل آن به دنبال چاره‌ای باشیم ولی متأسفه راه‌اندازی مجموعه‌ای با این وسعت در یک منطقه شلوغ ترافیکی بدون توجه به پیوست‌های ترافیکی، ترافیک در این منطقه را چند برابر کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بر اساس گزارش شهروندان، جمعه ۱۰ آذرماه ترافیک در این منطقه به حدی بالا رفته بود که مسیر ۵ دقیقه ای در ۴۰ دقیقه طی شده است و علت این ترافیک شدید و چندین کیلومتری در محدوده سه راه افسریه، راه‌اندازی مجموعه سرای ایرانی بوده است.

وی همچنین افزود: بهره‌برداری از این مجموعه با حمایت شهردار منطقه ۱۵ اتفاق افتاده و این در حالی است که هیچگونه پیوست و مطالعه ترافیکی برای آن لحاظ نشده است.

صادقی خاطر نشان ساخت: شهرداری در سال ۹۷ و بر اساس تبصره دوم مصوبه «الزام شهرداری تهران به شناسایی و رفع گره‌های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه‌ها» ملزم شد که «فرآیند بررسی و تحلیل گلوگاه‌های ترافیکی را در کمیته‌های تخصصی شبکه معابر و کمیته تخصصی مهندسی ایمنی معاونت حمل و نقل و ترافیک مورد بازنگری قرار داده و در صورت لزوم با هدف تسریع و چابکی، فرآیندهای تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها را اصلاح نماید.» در صورتی که شهرداری منطقه ۱۵ بدون توجه به این مصوبه و با تصمیم به راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی در سه راه افسریه، عملا تمام تلاش خود را برای افزایش ترافیک انجام داد!

وی ادامه داد: از طرف دیگر طبق ماده دوم مصوبه «الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج مطالعات عارضه سنجی ترافیک قبل از صدور پروانه برای ساختمان‌های با نرخ سفرسازی بالا (بزرگ مقیاس)» در سال ۱۳۹۹، «شهرداری تهران مکلف است نسبت به تهیه دستورالعمل انجام مطالعات عارضه‌سنجی ترافیکی ساختمان‌های با کاربرد‌های موضوع این مصوبه در سطح شهر تهران و فرآیند بررسی آنها حداکثر ظرف مدت یک (۱) ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه اقدام و پس از تأیید توسط کمیته فنی مذکور نسبت به ابلاغ آن جهت اجرا اقدام نماید.» که اگر شهرداری این اقدام را به انجام رسانیده بود، امروز شاهد راه‌اندازی مجموعه‌ای بزرگ در محلی کاملا نامناسب نبودیم.

صادقی گفت: این در حالی است که اصولا ابر فروشگاه‌های ارائه لوازم خانگی عمدتا خارج شهر قرار دارند ولی اکنون یک ابر فروشگاه که شاید از فروشگاه های خارج شهر هم بزرگ‌تر است ، در یکی از پر تراکم‌ترین محلات و مناطق تهران ایجاد می‌شود ؟

وی همچنین افزود: مشکلات برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در محل دائمی نمایشگاه‌ها که جای خود؛ بزرگراه شهید چمران و به تبع آن بزرگراه های شاه‌راهی نظیر نیایش( آیت الله هاشمی) ، شهید مدرس، شهید صدر و .. به حالت قفل شدن در می آید. یعنی زندگی میلیون‌ها شهروند تهرانی مختل می شود. در کنار این‌ها برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی را از یاد نبریم .

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: حال یک ابر فروشگاه که یقینا پر مخاطب است و در طول ایام هفته، ماه و سال مخاطبان بسیاری هم خواهد داشت و کما اینکه خرید از این فروشگاه مصادف با انتقال بار خواهد بود را در یکی از شلوغ ترین و پر ترافیک ترین مناطق تهران راه اندازی شده است. این یعنی قفل شدن رینگ ترافیکی جنوب شرق پایتخت برای ابد.

صادقی در ادامه گفت: باتوجه به موارد فوق سه تکلیف زیر را از شهرداری درخواست دارم:۱- از شهرداری گزارش اجرای مصوبات فوق را درباره مجموعه سرای ایرانی ارائه نماید تا مشخص شود چه نهادی و با چه منطقی اجازه راه اندازی چنین مجموعه بزرگی را در سه راه افسریه صادر کرده است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10257

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: