افتتاح و بهره برداری از ۲۰ بوستان مادر و کودک در ۱۰ منطقه پایتخت

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از افتتاح و بهره برداری ۲۰ بوستان مادر و کودک در ۱۰منطقه پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس حسین نظری با اعلام این مطلب، گفت: با فراگیر شدن فرهنگ آپارتمان نشینی و حذف تدریجی فضاهای باز شخصی از جمله حیاط خانه ها، خانواده ها برای تفریح و بازی کودکانشان نیاز بیشتری به بوستانها به ویژه بوستانهای محله ای پیدا کرده اند. در همین راستا به منظور ایجاد فضایی مفرح و در عین حال امن و آرامش بخش برای مادرانی که همراه با کودکشان به بوستان می آیند، طرح بوستان مادر و کودک تهیه و در مرحله اول طی سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به صورت پایلوت در ۲۸ بوستان به اجرا در آمد.

نظری در ادامه افزود: در همین راستا و براساس طرح «من شهردارم» و در مرحله اول فاز دوم این طرح؛ ۲۰بوستان مادر و کودک نیز در ۱۰ منطقه پایتخت (در سطح محلات شهر تهران) به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در این طرح ۲بوستان در منطقه یک، دو بوستان در منطقه ۳، دو بوستان در منطقه۴ ،دو بوستان در منطقه ۸، یک بوستان در منطقه ۷، دو بوستان در منطقه ۱۳، دو بوستان در منطقه ۱۴، ۳بوستان در منطقه ۱۵، دو بوستان در منطقه ۱۶ و دو بوستان در منطقه ۲۰ افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

به گفته نظری، بوستان های مادر و کودک مجهز به امکاناتی چون زمین بازی کودکان، ایستگاه تندرستی کودکان و بزرگسالان، اتاق مادر و کودک، وسایل بازی برای کودکان و… می باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، معاون شهردار تهران با بیان این که بوستان های مادر و کودک براساس اسناد فرادستی و طبق مصوبه کارگروه فنی کمیسیون ماده ۵ ساخته و یا در حال ساخت می باشند، اظهار کرد: تعداد محلات هدف ساخت بوستان مادر و کودک تا پایان برنامه چهارساله چهارم ۲۲۷ محله از ۳۵۳ محلات شهر تهران است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10120

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: