در انتقال پادگان ها به دنبال معبر هستیم نه انتفاع

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، حمیدرضا صارمی در یکصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به نطق پیش از دستور مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تصمیمات کمیسیون ماده پنج بیان کرد: زمانی که آقای حناچی معاون شورای عالی معماری و شهرسازی می شوند نامه ای به آقای قالیباف ارسال می کنند که طرح آنها خلاف طرح جامع است، شاید حدود ۴۰ نامه نگاری انجام شد و ذیل یک مصوبه کمیسیون ماده پنج، محدودیت ها را برای شهر تهران انجام دادند که اثرات آن را می بینیم و آقای قالیباف، نجفی و افشانی زیر بار آن را نرفتند اما در سال ۹۹ به تصویب رسید و زمانی که سامانه سیستمی می شود، بارگذاری صورت می گیرد.

صارمی تأکید کرد: تمام نامه نگاری ها مراودات طبیعی است،برخی از این نامه ها سیاسی بود که آقای قالیباف اجرا نکرد،پنج سال روی طرح تفصیلی تهران مطالعه شد و حدود ۴۰ دقیقه مشاور توضیح داد که بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج حداکثر ۶۰ هزار نفر جمعیت افزوده می شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ تعداد ۳۰ هزار فقره پروانه و پارسال ۱۰ هزار فقره پروانه صادر شده است، یادآور شد: مصیبت شکل گرفته در تهران به دلیل فشار تقاضا است و بعد خانوار ۱.۵ برابر کاهش یافته و فشار تقاضا برای تهیه مسکن افزوده شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه اگر قرار باشد در پرونده ای فردی ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سود ببرد باید پول خود را جمع کنیم و به این سمت ببریم، گفت: اساساً ساخت و ساز سودی ندارد و بر اساس همین مصوبه نیز سودی وجود نخواهد داشت و اگر سودی بود که تمام سرمایه ها به سمت ساخت و ساز می آمد؛ قیمت زمین باید ۵۰ درصد قیمت نهایی مسکن باشد و امروز در تهران بسیار بالاتر از این است که دلایل مختلفی دارد و جای بحث آن در جلسه امروز نیست.

وی با بیان اینکه با انتقال پادگان دوشان تپه ۶ معبر بازگشایی می شود، اظهار کرد: ما در انتقال پادگان ها دنبال انتفاع نیستیم. در پادگان ساصد پنج معبر بازگشایی می شود. باید از مراجع این موضوع را بپرسیم، نهادهای نظامی به دنبال انتفاع نیستند و این یک توهین است. تمام تصمیمات حداقل ۵۰ بار رفت و برگشت دارد. بر اساس ملاحظات شهردار تهران به فرودگاه دست نزدیم.

صارمی گفت: مقام معظم رهبری سیاست های کلی نظام را ابلاغ کردند و در سیاست های شهری توسعه افقی و عمودی شهرها را مورد تأکید قرار داده اند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=9951

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: