راهنمای خطوط نقشه مترو تهران

برای دور از مسافت راه و ترافیک با نگاهی به نقشه متروی شهر تهران به عنوان بزرگ‌ترین سیستم در خاورمیانه و با وجود خطوط متعدد و ده‌ها ایستگاه از جمله ایستگاه‌های فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و بازار بزرگ تهران می توانید به سهولت تردد کنید و سفرهای درون‌شهری را انجام دهید.

آیا به دنبال راهی آسان و به دور از ترافیک شهر، برای رفت و آمد در پایتخت هستید؟ بهتر است، نگاهی به نقشه متروی شهر تهران بیندازید. این سیستم مترو، بزرگ‌ترین سیستم در خاورمیانه محسوب شده و با خطوط متعدد و ده‌ها ایستگاه از جمله ایستگاه‌های فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و بازار بزرگ تهران، هر روز هزاران مسافر را در سطح شهر جابه‌جا می‌کند. مترو تهران از صبح زود تا پاسی از شب در روزهای هفته و در تعطیلات آخر هفته تا نیمه‌شب، فعالیت می‌کند. از این رو گزینه‌ای بسیار مناسب برای سفرهای درون‌شهری خواهد بود. چه برای یک سفر تفریحی به تهران آمده باشید، چه با هدف تجارت و کار، چند روزی در پایتخت شلوغ ایران اقامت داشته باشید، به‌راحتی توسط مترو و با کمترین هزینه می‌توانید در تهران تردد کنید. به همین دلیل برای کمک به شما تصمیم داریم؛ در این متن نقشه مترو تهران را بررسی کرده و خطوط آن را برای شما معرفی کنیم.

نقشه مترو شهر تهران

اگر نگاهی به نقشه متروی پایتخت بیندازید؛ متوجه خواهید شد که خدمات حمل و نقل در ۷ خط اصلی و چند خط فرعی به مسافران ارائه می‌شود. خطوط از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب تهران و چند شهر اطراف همچون شهرری، وردآورد، فرودگاه امام خمینی و کرج را پوشش می‌دهند.

نقشه مترو تهران در تمامی ایستگاه‌ها و بسیاری از واگن‌ها نیز نصب شده و هر کدام از خطوط با رنگ‌های جداگانه‌ای مسیرهای موردنظر را نشان می‌دهند. البته بیشترین ایستگاه‌ها و خطوط مترو در بخش مرکزی شهر قرار گرفته و اوج ترددها در این نقاط انجام می‌شود. همچنین ۴ خط دیگر متروی تهران یعنی خط ۸ تا خط ۱۱ نیز در دست احداث هستند که به همراه ایستگاه‌های جدید به نقشه آن اضافه می‌شوند. از این رو در ادامه این متن، مسیر خطوط یک تا ۷ را بررسی می‌کنیم.

خط یک مترو تهران؛ تجریش – کهریزک

این خط با رنگ قرمز در نقشه مترو مشخص شده و شمال تهران، یعنی منطقه تجریش را به جنوب آن و شهرری و کهریزک متصل می‌کند. خط یک مترو، ۳۷٫۵ کیلومتر طول داشته که طی‌کردن این مسیر بدون توقف ضروری، تقریبا از ایستگاه اول تا آخر حدود ۷۱ دقیقه زمان می‌برد. همچنین در خط یک مترو تهران، ۲۹ ایستگاه فعال قرار دارد.

خط دو مترو تهران؛ صادقیه – فرهنگسرا

خط ۲ با رنگ آبی پررنگ در نقشه مترو نشان داده شده و مسیر غرب را به شرق تهران متصل می‌کند. این خط یکی از پرترددترین مسیرهای مترو پایتخت شناخته شده که طول آن برابر با ۲۵ کیلومتر است. خط ۲ متروی تهران، شامل ۲۲ ایستگاه فعال شده که در شرایط عادی و بدون توقف ضروری در حدود ۴۵ دقیقه مسیر آن را طی می‌کند.

خط سه مترو تهران؛ قائم – آزادگان

این خط پس از خط ۴ و ۵، راه‌اندازی شده و شمال شرقی و جنوب تهران را به هم متصل می‌کند. خط ۳ در نقشه مترو شهر تهران با رنگ آبی کم‌رنگ مشخص شده و طول آن ۳۳٫۷ کیلومتر است. این مسیر با ۲۴ ایستگاه فعال، بدون توقف ضروری در حدود ۶۰ دقیقه طی می‌شود.

خط چهار مترو تهران؛ ارم سبز – کلاه‌دوز

خط ۴ شامل ۱۹ ایستگاه شده که بسیاری از آن‌ها در مرکز شهر قرار گرفته‌اند. این خط کوتاه‌ترین و سریع‌ترین مسیر مترو محسوب شده که حدود ۲۱ کیلومتر طول دارد. خط ۴ در نقشه مترو تهران با رنگ زرد مشخص شده که مسیر آن در حدود ۴۲ دقیقه طی می‌شود. البته انتهای غربی خط، یک انشعاب به سمت فرودگاه مهرآباد دارد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=9849

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: