قسط وام نهضت ملی مسکن، چند؟

گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: یک مستاجر با حداقل حقوق اگر موفق می‌شد، مراحل ثبت نام نهضت ملی مسکن، دریافت وام، تامین زمین و ساخت را در مهلت مقرر به سرانجام برساند و صاحب‌خانه شود، تازه باید برای بازپرداخت وام ساخت، ماهانه همه حقوق خود به اضافه ۱.۵ میلیون دیگر جمعا معادل ۸.۵ میلیون تومان را به مدت ۲۰ سال به بانک بپردازد.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن محمدرضا مهدیار اسماعیلی با اشاره به توافق بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی برای کاهش اقساط وام نهضت ملی مسکن در ۲ سال ابتدایی می‌گوید، « اقساط وام نهضت ملی مسکن به ۵ میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند.»

مطابق روند اداری کشور، اجرای تصمیم کاهش اقساط وام باید به تایید شورای پول و اعتبار برسد و پس از آن منتظر اجرای بانک‌ها بماند.

کارشناس مسکن محمد حمیدزاده به توافق قبلی وزارت راه و بانک مرکزی برای کاهش سود وام نهضت ملی مسکن که پس از ۴ ماه معطلی در شورای پول و اعتبار تصویب شد، اشاره کرده و معتقد است که کاهش نرخ سود وام نهضت ملی همچنان با گذشت ۶ ماه توسط بانک‌ها اجرا نمی‌شود.

اطلاعات بانک مرکزی بیانگر آن است که نظام بانکی علاقه‌ای به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن ندارد و نظام بانکی با گذشت ۲۸ ماه از وعده مسکنی دولت، ۸۳ درصد از تکلیف خود را روی زمین گذاشته و اجرا نمی‌کنند.

تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن در سقف ۵۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد به متقاضیان واجد شرایط بدون خانه در کشور پرداخت شده و اقساط آن تا پیش از اعلام مدیرعامل صندوق ملی مسکن به دو شیوه پلکانی و عادی تعیین می‌شد.

در شرایطی که متقاضی خواستار پرداخت پلکانی تسهیلات بود، رقم بازگشت ماهانه از ۷.۵ میلیون تومان در سال اول آغاز و به ۱۲.۵ میلیون تومان در سال‌های بعدی افزایش می‌یافت. در شرایطی که در قسط‌بندی ساده به مدت ۲۰ سال ماهانه ۸.۵ میلیون تومان رقم پرداخت تسهیلات به بانک بود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10336

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: