پلمب ۴۲۱۳ دفتر مشاور املاک متخلف‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تا تاریخ چهارم شهریور ۱۴۰۲، تعداد ۶۸ هزار و ۹۱۶ مشاور املاک در طرح «ساماندهی بازار املاک» مورد بازرسی قرار گرفتند. از این تعداد مشاور املاک بازرسی‌شده ۴۲۱۳ بنگاه پلمب و جریمه ۱۳۹ میلیارد تومانی برای آنها در نظر گرفته شد.

بیشترین بنگاه بازرسی‌شده در سطح کشور مرتبط با استان تهران با ۱۴ هزار و ۵۰۰ بنگاه املاک بازرسی‌شده است و ۸۵۰ بنگاه در این استان پلمب و ۸۵ میلیارد تومان جریمه نقدی برای آنها در نظر گرفته شد. بیشترین تعداد مشاوران املاک متخلف به نسبت به بنگاه‌های بازرسی‌شده نیز به ترتیب مربوط به استان‌های اردبیل، چهار محال و بختیاری و خراسان رضوی است که بین ۱۶ تا ۱۱ درصد از مشاوران املاک بازرسی‌شده در این استان‌ها، متخلف شناسایی شدند.

مهم‌ترین محور تخلف مشاوران املاک در قالب اخذ هزینه نامتعارف به منظور کمیسیون انعقاد قراردادها رده‌بندی شده است.

* پیگیری ویژه رئیس‌جمهور برای ساماندهی مشاوران املاک

در این راستا جواد سادات، مشاور وزیر راه و شهرسازی به خبرنگار فارس گفت: ساماندهی بازار املاک از مهم‌ترین وظایفی است که در جلسه شورای عالی مسکن به عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شد و رئیس‌جمهور به صورت ویژه پیگیر این مسئله است.

به گزارش فارس، در بازه زمانی هفتم مرداد ماه تا چهارم شهریور ماه سال جاری، ۳۴ هزار و ۱۱۷ دفتر مشاور املاک بازرسی شده که نسبت به دوره قبل ۴۲ درصد افزایش یافته است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10027

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: