فارغ‌التحصیلان ژنتیک: از داشتن شماره نظام پزشکی محروم هستیم

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، «جامعه علمی ژنتیک پزشکی» در اعتراض به رأی اخیر شورای عالی پزشکی در مقابل سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ تجمع کردند. این افراد با در دست گرفتن بنرهای حاوی از سخنان رهبری در خصوص نخبگان مانند «رهبر انقلاب: امروز ناامید کردن نخبه‌ها و بی‌آینده نشان دادن نخبه‌ها بخشی از جنگ نرم دشمن است.»، اعتراض خود را نشان دادند.

این افراد ژنتیک پزشکی را از علوم فاخر آزمایشگاهی دانسته و می‌گویند: «ژنتیک پزشکی در سال‌های اخیر پیشرفت چند برابری داشته است. علم ژنتیک پزشکی در منطقه ما در رتبه اول به سر می‌برد و این امر به اذعان روسای جمهور رسیده است. این پیشرفته آنی در علم نیازمند اساتید به روزی است که پاسخگوی مشکلات متعدد کشور باشد. در این رشته در کشور در خودکفایی هستیم.

شورای عالی نظام پزشکی در پایان شهریور سال ۱۴۰۲ در اقدام عجیب و غریب به ۵ سال قبل عقبگرد کرد و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های مادر مانند تهران، اصفهان، مشهد، تربیت مدرس بیش از یک سال است که از گرفتن شماره نظام محروم شده‌اند. این ترک فعل و تضییع حق در مکاتبات متعدد انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران و بورد ژنتیک پزشکی وزارت بهداشت به اطلاع مسئولین ذی‌ربط در نظام پزشکی و وزارت بهداشت رسیده است.

تضاد منافع آشکار در برخی اعضای شورای عالی و تفکر پزشک محور در این نوع تصمیم گیری دیده می‌شود. این سومین تجمع فارغ التحصیلان و اساتید ژنتیک پزشکی کشور است. قیچی دولبه وزارت بهداشت و نظام پزشکی در عدم تصمیم گیری شفاف در این موضوع علی رغم صراحت برنامه آموزشی «کوریکولوم» مربوطه که به تایید وزارت بهداشت و نیز نماینده نظام پزشکی رسیده است، در حال بریدن سر فارغ التحصیلان است. اصلاح این تصمیم و اعطای شماره نظام به فارغ التحصیلان ژنتیک پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی مادر مورد درخواست جمع است.»

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10359

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: