بهره‌برداری از مجموعه ورزشی «شهید شاعری» در منطقه ۱۷

مجموعه ورزشی شهید شاعری با حضور رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، رئیس فدراسیون کشتی و جمعی از مسئولین شهرداری تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، حسین اوجاقی در آئین بهره برداری از مجموعه ورزشی شهید شاعری در قالب نود و سومین پویش امید و افتخار، گفت: در راستای تحولات چهارگانه شهردار تهران در بخش تحول نرم علاوه بر کالبد شهر به انسان‌های شهر اهمیت ویژه‌ای داده شده و ورزش یکی از موضوعاتی است که در کنار مسائل دینی و فرهنگی و هنری با توجه به نیازی که برای کسب سلامت جسمانی و روانی مردم وجود دارد، به آن توجه ویژه صورت گرفته است.

وی افزود: در شهرداری تهران ورزش ابزاری برای رسیدن به اهداف انسانی والاتر و رسیدن به نشاط و اخلاق است. لذا برنامه‌های آئینی، پهلوانی و زورخانه‌ای مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

اوجاقی ادامه داد: در شهرداری تهران از طریق اماکن ورزشی با قیمتی ارزانتر به مردم ارائه خدمات می‌شود و از سوی دیگر رویدادهایی که از طریق آن مردم درگیر مسابقات ورزشی می‌شوند. در همین راستا مسابقات قهرمان شهر در ۱۰ رشته برای آقایان و ۱۰ رشته برای بانوان پایه گذاری شد که در سایت این مجموعه نزدیک به یک میلیون نفر از محلات مختلف ثبت نام کردند.

کشتی می‌تواند نقش مهمی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کند

کُشتی رایگان برای جوانان ۵ منطقه تهران

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با رئیس فدراسیون کشتی و معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، تأکید کرد: در این جلسات عنوان شد که در جنوب تهران درگیر آسیب‌های اجتماعی هستیم و راه حل آن ورزش است و در میان ورزش‌ها کشتی می‌تواند نقش مهمی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کند. بر همین اساس در پنج منطقه تهران پنج مجموعه ورزشی به ورزش کشتی اختصاص داده شد و مقرر شد استفاده از این مجموعه‌ها برای جوانان و مردم رایگان باشد. همچنین مقرر شد فدراسیون کشتی نماینده‌ای در این مجموعه‌ها قرار دهد تا از میان مربیان منطقه نیز برای این مجموعه‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های ورزشی برای جوانان محل و منطقه تجهیز و تکمیل شد و همه این اتفاقات با حمایت شهردار تهران و معاون اجتماعی شهرداری تهران محقق شده است، ادامه داد: با تعامل فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون کشتی سعی کردیم امکانات سخت افزاری و فنی را در اختیار مردم بگذاریم. همچنین تلاش کردیم مردم درگیر ورزش شوند و از طریق ورزش مردم را درگیر مسائل فرهنگی کنیم.

اوجاقی یادآور شد: سازمان ورزش شهرداری تهران سعی کرده است تا محوریت مسجد در محلات را از طریق ورزش محقق کند و در همین راستا از قهرمانان آسیایی و پاراالمپیکی تجلیل کردیم.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نیز همزمان با بهره برداری از مجموعه ورزشی شهید شاعری و دو مجموعه ورزشی دیگر در مناطق ۱۵ و ۱۸ تهران، گفت: شهرداری تهران باید بستر ورزش را بسازد و بهره برداری را به بخش‌های دیگر واگذار کند تا جایی که اطلاع دارم شهرداری برای بحث آسیب‌های اجتماعی برای هر یک نفر آسیب دیده حدود ۲۸۰ هزار تومان هزینه می‌کند و اگر برای ورزش این هزینه صورت بگیرد می‌تواند از این آسیب‌ها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: از شهرداری تهران برای ایجاد این زیرساخت‌های ورزشی قدردانی می‌کنم. ایجاد چند باشگاه در محلات از جمله محله خاک سفید را دنبال می‌کنیم. باشگاه‌ها را از شهرداری می‌گیریم و در مناطق مختلف کار را به اهل آن و مربیان با تجربه می‌سپاریم تا به جوانان و نوجوانان محلات تمرین دهند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10420

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: