حمایت از فراگیر شدن کسب و کارهای کوچک در کتابخانه‌های کشور

ایسنا/خراسان رضوی معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد از فراگیر شدن ایده کسب و کارهای کوچک در کتابخانه‌ها حمایت خواهد کرد.

فرشاد مهدی‌پور امروز، ۲۶ مهرماه، در مراسم اختتامیه دومین همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک» طی سخنانی و با ذکر روایتی مربوط به دوره حکومت حضرت علی(ع) اظهار کرد: در زمان حکومت ایشان به زنی یهودی تعرض شد و ایشان فرمودند «اگر هر مسلمانی از غصه این تعرض، یعنی کشیدن خلخالی از پای یک زن یهودی، بمیرد، رواست». امروز ما در جایی هستیم که دولتی برساخته که خود را به دین یهود متصل می‌کند، یعنی صهیونیست‌های خونخوار هر روز مسلمانان را زیر سلطه و فشار خود قرار می‌دهند و دیشب اتفاقی افتاد که فقط با ظلم خود صهیونیست‌ها و نازی‌ها قابل سنجش است. دیشب هولوکاست واقعی در غزه اتفاق افتاد و امیدوارم به مدد نیروهای جهادی، جبهه مقاومت و مقاومت مردم غیور فلسطین لکه این غده سرطانی، به فرموده امام راحل به زودی پاک شود.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی را می‌توان از دو سطح یکی کتاب، کتابداری و کتابخانه و دیگری از سطح عمومی گسترش داد. در دوره جدید مفهوم عمومی، مفهومی توسعه یافته است. به نظر می‌رسد در دوره جدید شاید ما عرصه خصوصی خیلی منحصر به‌فردی نداشته باشیم و حوزه عمومی کاملا توسعه یافته است. فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز این موضوع را توسعه داده‌اند.

مهدی‌پور تصریح کرد: به گمان من ایده این همایش توسعه مفهوم عمومی کتابخانه عمومی است؛ یعنی بخشی که با مخاطب گسترده، بازیگران جدید و ذی‌نفعان متعدد و نوینی رو به رو است. وقتی درباره عمومی صحبت می‌کنیم، منظور همه مردم است. البته کسب و کاری که در کتابخانه می‌بینیم باید نسبتی با کتاب، کتابداری و کتابخانه داشته باشد تا این موضوعات را توسعه و تعمیم دهد و به صورت سطحی موازی با کتابخانه حرکت نکند.

وی گفت: ما به سهم خود در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد اسلامی در عمومی و فراگیر شدن این فرایند و ابتکار عملی که نهاد کتابخانه‌ها پیش گرفته، مشارکت می‌کنیم و حوزه رسانه‌ای، تبلیغاتی و خبری این اتفاق موثر که می‌تواند پیوندهای جدیدی بین ما و مردم برقرار کند را توسعه خواهیم داد.

امیدواریم ایده کسب و کارهای کوچک در کتابخانه‌ها عمیق‌تر شود

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: طی ۲ سال گذشته و با حضور مدیریت جدید در نهاد کتابخانه‌های عمومی، رویدادهای بسیار زیادی مربوط به حوزه کسب و کارها اتفاق افتاده که بنده توفیق حضور در برخی از این رویدادها را داشته‌ام. امیدوارم ایده کسب و کارهای کوچک در کتابخانه‌ها عمیق‌تر شود و ما نیز نقش خود را به جهت تبلیغاتی و رسانه‌ای برای فراگیر شدن آن ایفا کنیم.

حمایت از فراگیر شدن کسب و کارهای کوچک در کتابخانه‌های کشور

در ادامه همچنین از ۱۰ نفر به عنوان برگزیده جایزه ملی خدمات کتابخانه‌های عمومی تقدیر به عمل آمد که از جمله آن‌ها می‌توان به علی علی‌کرمی، کتابخانه قدس همدان؛ کیمیا اندیشمند، کتابخانه ثامن الائمه(عج) خوزستان؛ زینب نوروزی، کتابخانه مهتاب قاسم‌آباد سیستان و بلوچستان؛ سمانه رستمی باباعربی، کتابخانه شهدای علویه فارس؛ محمد عبدلی، کتابخانه حکمت همدان؛ افسانه مظفری، کتابخانه زنده یاد محمدحسن رجبی فارس؛ راحله شبان سروستانی، کتابخانه علامه طباطبایی فارس؛ فاطمه سادات هاشمی علی‌آباد، کتابخانه علوی اصفهان؛ زهرا پورحسن درگیری، کتابخانه فرهیختگان هرمزگان و اکرم بابایی، کتابخانه بصیرت زنجان اشاره کرد.

استان‌های اردبیل، خوزستان و یزد نیز به دلیل برگزاری داوطلبانه رویداد ملی کسب و کار با اهدای لوح تقدیر از سوی دبیرکل نهاد تقدیر شدند.

بر اساس گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در مرحله رای‌گیری ۴۳۱ نفر از اعضای پیوسته انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران مشارکت داشتند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10213

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: