همچنان با مشکلات کهنه و قدیمی معلولان دست و پنجه نرم می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس، جعفرتشکری هاشمی با بیان اینکه امروز ۱۲ آذر ماه روز جهانی معلولان است و حتی رئیس سازمان بهزیستی قرار است گزارشی در این خصوص به شهروندان تهرانی ارائه کنند، گفت: اما ما همچنان با مسائل و مشکلات کهنه و قدیمی معلولان دست و پنجه نرم می‌کنیم و شاهد استمرار وضعیت نامطلوب برای معلولان هستیم.

وی با بیان اینکه دسترسی برابر شهروندان به امکانات از مصادیق عدالت اجتماعی است که به درستی برای معلولان به اجرا در نیامده است، افزود: فضاهای شهری برای معلولان نامناسب است و با شرایط آنها سازگار نیست، بگونه‌ای که بسیاری از این فضاها هنوز مناسب سازی نشده‌اند و این در حالی است که در سال‌های گذشته در خصوص مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ها دستورالعمل‌های متعددی صادر شده اما در حال حاضر وقتی در شهر تردد می‌کنید موانع و زوائدی را در سطح شهر می‌بینیم که حتی برای انسان سالم هم سخت است چه برسد به فرد معلول و در کل شاهد موانعی برای تردد معلولان و حتی شهروندان سالم هستیم.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه من به عنوان مثال از خیابان بهشت شروع می‌کنم که به علت داشتن موانع فلزی و اختلاف سطح‌ها گاهی برای معلولان جهنم عبور و مرور است، ادامه داد: در معابر شاهد نصب دستک‌های مزاحم برای عبور و مرور شهروندان هستیم؛ در حالی که شهرهای انسان‌محور شهرهای شهروند محور هستند و آموزش‌های شهروندی در این شهرها با اهمیت تلقی می‌شود موضوعی که ما در شهرها کمتر می‌بینیم.

وی با تأکید بر اینکه مسیرهای پیاده‌رو آنقدر نامناسب است که گاهی تردد از خیابان و سواره رو راحت‌تر است، ادامه داد: نباید افتخار ما مناسب‌سازی معابر برای تردد خودروها باشد؛ زحمات را زیر سؤال نمی‌برم و بابت آسفالت معابر از شهرداری تقدیر می‌کنیم اما آیا در پیاده‌روها نیز مناسب‌سازی برای عبور و مرور شهروندان نیز صورت گرفته است؟ به هر شکل امیدواریم فضایی امن برای سکونت امن معلولان در شهر را شاهد باشیم.

تشکری هاشمی ادامه داد: از شهرداری تهران می‌خواهم که برنامه خود را برای مناسب سازی معابر به صحن شورای شهر ارائه دهد تا ببینیم که برای چند سال آینده چه شهری خواهیم داشت؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10259

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: