داورزنی: به اندازه یک فدراسیون عادی به ما کمک می‌شود، نه در حد والیبال

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دغدغه جدی من بازی‌های آسیایی و المپیک است. در شرایط فعلی وضعیت ورود به انتخابات را بررسی می‌کنم. به جمع‌بندی نرسیده‌ام اما نکته‌ای که مطرح شده، این است که قوانین داخلی و اساسنامه یک بحث دیگری هستند. تعامل با وزارت ورزش داشته‌ایم و سعی کردیم این تصمیم‌گیری را منجر به چالش نکنیم. امیدواریم با تصمیمی که مجلس خواهد گرفت و در برنامه هفتم دیده شده، ورزش کشور بتواند از ظرفیت‌های مختلف استفاده کند.

وی ادامه داد: موضوعی که در یک سال گذشته در مجلس بحث شده، فکر می‌کنم تحول خوبی در ورزش کشورمان باشد. فدراسیون‌ها همانطور که در کشورهای پیشرفته تعریف شده‌اند، شغل محسوب نشده و پوزیشن است. روسای فدراسیون‌های کشورهای پیشرفته از کسانی هستند که با آمدنشان، منابع می‌آورند. این که فدراسیون را کوچک و ضعیف کنیم؛ در مسیر درستش نیست. اتفاق الان مجلس خوب است و باید در صحت به تصویب برسد.

داورزنی عنوان کرد: هنوز برای ثبت‌نام به جمع‌بندی نرسیده‌ام. تا ببینیم یکشنبه چه می‌شود‌ اما این رفع محدودیت اتفاق خوبی است. این که المپیک به المپیک جابه‌جایی رقم بخورد، خوب است و فرصت خوبی برای کار به ورزش ایران می‌دهد ولی با وجود این، به تعامل فدراسیون و وزارت برمی‌گردد و به تصمیم وزارت گوش می‌دهیم. چون خودم مسوول والیبالم، درباره خودم نمی‌گویم ولی با فاصله زیاد حرف اول در رشته‌های گروهی کشورمان را می‌زنیم. همه از این که در مسابقات قهرمانی آسیا نایب‌قهرمان شدیم، ناراحتیم که این یک ارزش برای ماست. نایب‌قهرمانی برای ما شکست شده ولی به عقب برگردیم؛ ۱۵ سال پیش چه انتظاراتی داشتیم؟ این انتظارات را فدراسیون پدید آورده، کدام رشته در پایه‌ها قهرمان جهان شده؟ در زمره تیم‌های خوب جهان هستیم و باید در ۴ تیم برتر جهان و تیم‌های خوب المپیک باشیم.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: تکرار می‌کنم و این باور را دارم که ظرفیت جوانان ما، این‌هاست اما باید برایش بجنگیم و تلاش کنیم. اراده کشور باید بر این باشد که این اتفاق رخ بدهد چون ظرفیتش را داریم. ورزش فقط فوتبال نیست، برای همه رشته‌ها احترام قائلیم ولی به لحاظ گستردگی، حرف اول را در کشور می‌زنیم. ۶۰۰ میلیون بیننده در لیگ ملت‌ها عدد کمی نیست. ما را نمی‌توانند سانسور کنند؛ اگر دولت و مجلس به اندازه خودش به والیبال نگاه کنند، جزو ۴ تیم برتر جهان می‌شویم. به اندازه یک فدراسیون عادی به ما کمک می‌شود، نه در حد والیبال.

وی گفت: مردم از والیبال توقع برد دارند و مهم نیست جلوی ما کیست. نیاز به حمایت‌های جدی داریم. الان ۸۶ درصد منابع مالی را خودمان تعیین می‌کنیم و ۱۴ درصد را دولت می‌دهد. عین همین را به دولت به عنوان مالیات برمی‌گردانیم. در کشور نیاز به حمایت‌های جدی داریم. پریروز مسابقه قهرمانی کشور ساحلی را داشتیم که گفتیم پخش مستقیم کنیم اما نیاز به پرداختی مالی داشت. الان چانه می‌زنیم انتخابی المپیک را صداوسیما پخش کند! رسانه ملی کمک کرده ولی انتظار داریم در این موضوع وز یرساخت دغدغه نداشته باشیم. تنها زیرساخت سالنی ما همین ۱۲ هزار نفری است که ۶ هزار صندلی ظرفیت دارد. دنبال می‌کنیم میزبان قهرمانی جهان شویم و این ادعا واقعی است. باید زیرساخت را آپگرید کنیم و نباید اجاره‌ای برای سالن پرداخت کنیم. نیاز به کمک دولت در نیازهای بدیهی خود نداریم ولی در زیرساخت به کمک نیاز داریم.

رئیس فدراسیبون والیبال با اشاره به اینکه دوستان بر اساس نتیجه ارومیه، نقره بازی‌های آسیایی را پیش‌بینی کرده‌اند، گفت: اما ما برای طلا و هت‌تریک قهرمانی به چین می‌رویم. تیم دوم ژاپن بیاید مهم نیست ولی شرایط خوبی الان داریم. بیش‌ترین فشار به بازیکنان آمده و همین‌ها بهترین‌ها را رقم زده‌اند. فکر می‌کنم با قهرمانی بازی‌ها و صعود به المپیک، بچه‌ها به مردم نشان می‌دهد والیبال ما همان است.

وی ادامه داد: نتوانستیم برای همه بچه‌ها بلیت هانگژو به برزیل را بیزنس کلس بگیریم. شاید ۱۰ برابر چیزی که دولت داده، منابع تامین کرده‌ایم. مجموعه افکار عمومی را رسانه می‌سازد و نگاه دولت و مجلس به والیبال اگر جدی و با درک مشترک باشد، راحت‌تر کارمان را انجام می‌دهیم. برای برنامه‌های اجرایی نیاز به کمک دولت نداریم؛ زیرساخت‌ها برای توسعه والیبال نیاز به حمایت دارند تا این وضعیت که دولت‌مردان را هم ناراحت کرده، بهبود پیدا کند. آیا نگاه دولت ژاپن به والیبال مثل ماست؟ نیاز به این اتفاق خوب در ایران داریم چون شایسته‌اس هستیم و باید این را به دنیا نشان بدهیم.

داورزنی در پایان گفت: سیاست کلی ما تقویت و حمایت از بانوان است. سال قبل درصد قابل توجهی منابع پرداختی به بانوان داشتیم. تعدادی از بازیکنان را امسال به علت مصدومیت در اختیار نداشتیم ولی باید از یک نسل آماده‌تر برای آینده بهره بگیریم. شرایط تقابل بین تیم‌های خوب دنیا و تیم ملی زنان ما یکسان نیست و اگر برابر شود، ما تفاوت زیادی نداریم. با این وجود دختران ما با حفظ شعاعر می‌جنگند و پیش می‌روند. در آینده روی رده‌های پایه سرمایه‌گذاری می‌کنیم. برای جذب مربی خارجی هم برنامه داریم.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در print

لینک کوتاه خبر:

http://mahallehman.ir/?p=10021

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: